• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Talca
  • Revista Interamericana de Ambiente y Turismo: RIAT
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Talca
  • Revista Interamericana de Ambiente y Turismo: RIAT
  • View Item

Electronic word-of-mouth associated with customer loyalty in the Peruvian tourism sector

Author
Seijas-Díaz, José

Martell-Alfaro, Karla

Barbachan-Ruales, Enrique

Torres-Silva, Cinthya

Rengifo-Amasifen, Roger

Full text
https://riat.utalca.cl/index.php/test/article/view/644
10.4067/S0718-235X2023000100059
Abstract
This research proposes to determine the relationship between electronic word of mouth and customer loyalty in a company in the Peruvian tourism sector. A basic, quantitative, correlational, non-experimental and cross-sectional study was carried out; the sample corresponded to 384 tourists. Spearman's rho correlation was applied for categorical data. Among the results, the existence of a positive and significant correlation of credibility (rho=0.722), information quality (rho=0.744), trust (rho=0.727) and  perceived usefulness (rho=0.723) with the loyalty of the clients stands out. customers. It is concluded that electronic word of mouth is moderately associated with loyalty, making it an efficient alternative to increase the intention and loyalty of visitors to tourist sites.Keywords: eWOM, tourism, loyalty, digital media, information. RESUMENEsta investigación propone determinar la relación entre el boca a boca electrónico y la lealtad de los clientes en una empresa del sector turístico peruano. Se realizó un estudio básico, cuantitativo, correlacional, no experimental y transversal; la muestra correspondió a 384 turistas. Se aplicó la correlación de rho de Spearman para datos categóricos. Entre los resultados se destaca la existencia de correlación positiva y significativa de la credibilidad (rho=0,722), calidad de información (rho=0,744), confianza (rho=0,727) y utilidad percibida (rho=0,723), con la lealtad de los clientes. Se concluye que el boca a boca electrónico se asocia moderadamente a la lealtad, por lo que es una alternativa eficiente para incrementar la intención y lealtad de visitantes a sitios turísticos. Palabras clave: eWOM, turismo, fidelización, medios digitales;información.
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB