Educational Environment: A Review in Chilean Journals
Ambiente Educativo: una revisión en revistas chilenas
Author
Peña-Baeza, Alonso
Full text
https://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/palimpsesto/article/view/629410.35588/pa.v13i23.6294
Abstract
Studies in Chile indicate the transversal effects in the educational system of the Educational Environment. The Educational Environment in higher education is based on inhabiting the autonomy of the student body and the perception that the educational space generates in the Student Experience. Its dimensions are infrastructure, material resources, social relations and actors in the educational environment. The bibliography of the repository of Chilean scientific journals was reviewed using PRISMA procedures. The results indicate how the Educational Environment affects the educational processes, the importance of individuality, in its strengths and weaknesses, for inhabiting educational spaces and, the design of the differences in cognitive, affective and motivational skills, being a lever of the learnings. Estudios en Chile señalan los efectos transversales en el sistema educativo del Ambiente Educativo. El Ambiente Educativo en la educación superior se basa en el habitar de la autonomía del estudiantado y la percepción que genera el espacio educativo en la Experiencia Estudiantil. Sus dimensiones son infraestructura, recursos materiales, relaciones sociales y actores del entorno educativo. Se revisó la bibliografía del repositorio de revistas científicas chilenas mediante procedimientos PRISMA. Los resultados indican como el Ambiente Educativo incide en los procesos educativos, sobre la importancia de la individualidad, en sus fortalezas y debilidades, para el habitar de los espacios educativos y, el diseño las diferencias de habilidades cognitivas, afectivas y motivacionales siendo palanca de los aprendizajes.