• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Revista Academia & Negocios
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Concepción
  • Revista Academia & Negocios
  • View Item

How to create a business model: Taxiwoman case study

Cómo crear un modelo de negocio: caso Taxiwoman

Author
Macías Acosta, Rubén

Díaz Flores, Manuel

Garcías Sandoval, Gladys

Full text
https://revistas.udec.cl/index.php/ran/article/view/3009
Abstract
Companies and entrepreneurs need to structure projects that are viable, so generating value must be included. Companies or entrepreneurs can create value by designing their business models by using the Canvas methodology. The aim of this article is to explain the development of a business model using the Canvas methodology to design the project, presenting the success story of Taxiwoman project. The Taxiwoman project was part of several competitions of entrepreneurs in Mexico, its presentation at the National Technological Innovation Event 2014 (ENIT 2014) was outstanding; in the first phase of the event different projects from the State of Aguascalientes, in the second phase there were different projects from several States of the region. Due to the success of the competitions, it was possible to corroborate the feasibility of using the Canvas methodology for designing business models because it allows a proper structure of a business project and it considers all key aspects needed in a business.
 
Las empresas y los emprendedores necesitan estructurar proyectos que sean viables, por lo cual la generación de valor debe estar presente en los mismos. El modelo de negocios canvas es una herramienta que permite desarrollar estrategias adecuadas para las empresas o emprendedores que generen valor. El objetivo del artículo es dar a conocer el modelo de negocios canvas y presentar un caso de éxito del proyecto Taxiwoman mediante el uso de esta metodología. La metodología realizada en la investigación fue cualitativa, ya que solo se realizó el llenado del lienzo, no probabilísticos, y el tamaño de la muestra fue del grupo de trabajo, la unidad de análisis fue el resultado del proyecto de los estudiantes. Los resultados de la factibilidad del proyecto fueron obtenidos mediante la evaluación emitida por los jurados del Evento Nacional de Innovación Tecnológica 2014. Por lo que se concluye que el modelo de negocios canvas es una herramienta efectiva en la estructuración de los modelos de negocio, ya que considera todos los aspectos clave necesarios de un negocio.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB