Merchandising Strategies: an analysis of their effectiveness in attracting new customers
Estrategias de Merchandising: un análisis de su efectividad para la atracción de nuevos clientes
Author
Verastegui Tene, Freddy
Vargas Merino, Jorge
Abstract
Merchandising techniques have the purpose of attracting new customers and that they make strategic purchases at the different points of sale, even in the digital world. However, many organizations continue to ask the question: How effective can merchandising techniques be? Therefore, the objective of this article will be to discern through the review of different scientific articles if this is true in the different contexts analyzed. 132 articles were consulted using various scientific databases, selecting 56 articles from peer-reviewed journals in Ebsco, Redalyc, Scopus, ProQuest and Google Academic. The visualization, presentation, management, seduction and digital merchandising allows to achieve very favorable results, its effectiveness is therefore demonstrated, and not only applicable to physical stores, but also to digital spaces, guaranteeing attraction of new customers and substantial increases in the sales of any company. Finally, it is important to conclude that the businesses that began to update to the new digital merchandising model have had a strong increase in sales, new customers and expansion to different audiences, perhaps forced by the great disruptive agent of COVID-19, but without certainly here to stay. Las técnicas del merchandising tienen la finalidad de atraer nuevos clientes y que estos realicen compras estratégicas dentro de los diferentes puntos de venta, incluso en el mundo digital. Sin embargo, muchas organizaciones continúan haciéndose la siguiente pregunta: ¿Qué tan efectivas pueden ser las técnicas de merchandising? Por lo cual, el objetivo de este artículo será discernir a través de la revisión de diferentes artículos científicos si esto se cumple en los diferentes contextos analizados. Se consultaron 132 artículos utilizando diversas bases de datos científicas, seleccionándose 56 que pertenecen a revistas arbitradas de Ebsco, Redalyc, Scopus, ProQuest y Google Academic. El merchandising de visualización, presentación, gestión, seducción y digital, permite lograr resultados muy favorables, quedando demostrado, por tanto, su efectividad, y ya no solo el aplicable a tiendas físicas, sino a los espacios digitales, garantizando atracción de los nuevos clientes y ascensos sustanciales de las ventas de cualquier empresa. Finalmente, es importante concluir que los negocios que empezaron a actualizarse y adaptarse al nuevo modelo del merchandising digital, han tenido un fuerte incremento de ventas, nuevos clientes y expansión a distintos públicos, figura quizá forzada por el gran agente disruptivo del COVID-19; que sin duda llegó para quedarse.
Metadata
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