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Calidad como demanda intangible de mercado y organizaciones sustentables

dc.creatorMaycotte de la Peña, Mayra Lucía
dc.creatorRobles Parra, Jesús Martín
dc.creatorTiznado Hernández, Martín Ernesto
dc.creatorPreciado Rodríguez, Juan Martín
dc.creatorTafolla Arellano, Julio César
dc.creatorMontaño Silva, Karen
dc.date2022-01-01
dc.date.accessioned2024-05-31T15:47:33Z
dc.date.available2024-05-31T15:47:33Z
dc.identifierhttps://revistas.udec.cl/index.php/ran/article/view/6012
dc.identifier10.29393/RAN8-9CDMK60009
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/243005
dc.descriptionPurpose: Collect, analyze, and systematize the information published on the state of the art of quality issues, intangible market demand and sustainable organizations, as well as discuss the association between quality and intangible market demand and its relationship with the sustainable organizations. Design/Methodology: It is an exploratory study. Part of a deep literature review in various databases, selection, classification of documents and critical reading of texts. Findings: The analysis and systematization obtained indicate an association between the concepts and the theoretical constructs of quality, quality as intangible market demand and sustainable organization are configured based on the systematization of the information obtained from the selection of documents that make up this study. Practical implications: The results provide evidence of the relationship between quality and sustainability that provides knowledge to address problems in modern organizations, hence the importance of this line of investigation. Limitations: Due to the exploratory nature of the article, the main limitation is the dimensions of the databases consulted. Regarding the limits of this study, analytical scopes of the composite concept of quality and intangibility, market demand and sustainable organization are demarcated. Originality/Value: This research allows us to understand and contribute conceptual elements to the study of organizations in their transition to sustainable organizations, based on intangible market demands.en-US
dc.descriptionPropósito: Recopilar, analizar y sistematizar la información publicada sobre el estado del conocimiento de temas de calidad, demanda intangible de mercado y organizaciones sustentables, así como discutir, a partir de los resultados, la asociación entre calidad y demanda intangible de mercado y su relación con las organizaciones sustentables. Diseño/Metodología: Es un estudio exploratorio. Parte de una profunda revisión de literatura en diversas bases de datos, selección, clasificación de documentos y lectura crítica de textos. Resultados: El análisis y sistematización obtenidos indican una asociación entre los conceptos y se configuran los constructos teóricos calidad, calidad como demanda intangible de mercado y organización sustentable, basados en la sistematización de la información obtenida de la selección de documentos que conforman este estudio. Implicaciones prácticas: Los resultados aportan evidencia de la relación entre calidad y sustentabilidad que proporciona conocimientos para abordar problemáticas de las organizaciones modernas, de ahí la importancia de esta línea de investigación. Limitaciones: Debido a la naturaleza exploratoria del artículo, la principal limitación son las dimensiones de las bases de datos consultadas. Con respecto a los límites de este estudio están demarcados alcances analíticos del concepto compuesto calidad e intangibilidad, demanda de mercado y organización sustentable. Originalidad/Valor: Esta investigación permite comprender y aportar elementos conceptuales al estudio de las organizaciones en su tránsito hacia organizaciones sustentables, sobre la base de las demandas intangibles de mercado.es-ES
dc.formattext/html
dc.formattext/xml
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherEscuela de Administración y Negociosen-US
dc.relationhttps://revistas.udec.cl/index.php/ran/article/view/6012/6676
dc.relationhttps://revistas.udec.cl/index.php/ran/article/view/6012/6677
dc.relationhttps://revistas.udec.cl/index.php/ran/article/view/6012/6458
dc.rightsCopyright (c) 2022 Universidad de Concepciónen-US
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en-US
dc.sourceRAN - Revista Academia & Negocios; Vol. 8 No. 1 (2022); 111-124en-US
dc.sourceRAN - Revista Academia & Negocios; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 111-124es-ES
dc.source0719-6245
dc.source0719-7713
dc.subjectdemanda intangible de mercadoes-ES
dc.subjectconsumo responsablees-ES
dc.subjectorganización sustentablees-ES
dc.subjectresponsabilidad sociales-ES
dc.subjectintangible market demanden-US
dc.subjectresponsible consumptionen-US
dc.subjectsustainable organizationen-US
dc.subjectsocial responsibilityen-US
dc.titleQuality as an intangible market demand and sustainable organizationsen-US
dc.titleCalidad como demanda intangible de mercado y organizaciones sustentableses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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