A systematic review of Political Skill research with bibliometric indicators
Una revisión sistemática de la investigación de la Habilidad política con indicadores bibliométricos
Author
Castillo Alarcón, Rony
Cabrera Reyes, Marcelo
Cisterna Aravena, Cristian
Abstract
Purpose: To provide an informative overview of political skill research production, competence with the potential to refine social influence and generate business networks.
Design/methodology: Systematic literature review with bibliometric techniques of publications in political skill in Web of Science (WoS), from 1975 to date.
Results: The most significant authors, publications, articles and journals in political skill are exposed, providing an understanding of their production as a resource for social effectiveness.
Implications: To highlight in the business world the value coming from research on political skill to promote the development of competencies in commercial representatives of companies, a more robust relationship with customers and a better understanding of the competitive scenario.
Originality: To contribute in an unprecedented way with a guide that summarizes and orients with respect to research in political skill and encourages the incorporation of this resource for the future performance of firms. Propósito: Proveer una visión informativa de la producción en la investigación de la habilidad política, cuyo potencial corresponde a la competencia de refinar la influencia social y generar redes de negocios.
Diseño/metodología: Revisión sistemática de literatura cuantitativa con técnicas bibliométricas de las publicaciones en habilidad política en Web of Science (WoS), desde 1975 a la fecha.
Resultados: Se exponen autores, publicaciones, artículos y journals más significativos en la habilidad política, brindando un entendimiento de su producción como recurso de efectividad social.
Implicancias: Resaltar en el mundo empresarial el valor proveniente de la investigación en la habilidad política, para promover el desarrollo de competencias en representantes comerciales de las firmas, un relacionamiento más robusto con clientes y una mayor comprensión del escenario competitivo.
Originalidad: Contribuir de manera inédita con una guía que resume y orienta respecto de la investigación en la habilidad política y alienta a incorporar este recurso en el desempeño futuro de las firmas.