The evaluation of the formative processes in teachers from the Magallanes region (Chile)
Evaluación sobre los procesos formativos de los docentes de la región de Magallanes (Chile)
dc.creator | Garay Aguilar, Mario | |
dc.creator | Sillard Velásquez, Mario | |
dc.date | 2018-06-26 | |
dc.date.accessioned | 2024-06-13T20:25:26Z | |
dc.date.available | 2024-06-13T20:25:26Z | |
dc.identifier | http://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/130 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/243454 | |
dc.description | In the last decades, diverse policies aimed at improving initial teacher training (FID) have been designed and implemented in our country. In order to know to what extent these actions have had effect in the teachers currently in service in the Region of Magallanes, this investigation was based on the teachers’ perception on their own initial teaching training, what it has been useful in their professional performance and what deficiencies they identify while they are in-service teachers at schools. The findings show, in general, a high level of satisfaction with the teaching training formation (FID) and younger teachers give a more critical evaluation to the house of studies where they graduated from than those who were graduated from selective institutions who report a positive evaluation on their training processes. | en-US |
dc.description | En las últimas décadas se han diseñado e implementado en nuestro país diversas políticas orientadas a mejorar la Formación Inicial Docente (FID). Para conocer en qué medida estas acciones han tenido efectos, en los docentes en ejercicio de la Región de Magallanes, en el presente artículo se investigó la percepción de los profesores sobre cómo fue su formación inicial, qué de ella les ha sido útil en su desempeño profesional y qué carencias identifican al ejercer su profesión en las escuelas. Los hallazgos muestran en general un alto nivel de satisfacción con la FID y que los docentes más jóvenes evalúan de forma más crítica la casa de estudios de la que egresaron y los profesores que egresaron de instituciones selectivas reportan una positiva evaluación sobre sus procesos de formación. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facultad de Educación y Ciencias Sociales de la Universidad de Magallanes | es-ES |
dc.relation | http://www.sophiaaustral.cl/index.php/shopiaaustral/article/view/130/72 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 Mario Garay Aguilar, Mario Sillard Velásquez | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 | es-ES |
dc.source | Journal Shopia Austral; No. 21 (2018): 1 er Semestre; 27-42 | en-US |
dc.source | Revista Sophia Austral; Núm. 21 (2018): 1 er Semestre; 27-42 | es-ES |
dc.source | 0719-5605 | |
dc.subject | Carrera Docente | es-ES |
dc.subject | Formación Pedagógica | es-ES |
dc.subject | Formación Inicial Docente | es-ES |
dc.subject | Procesos Formativos | es-ES |
dc.subject | Trayectorias Académicas | es-ES |
dc.subject | Teaching Career | en-US |
dc.subject | Pedagogical Training | en-US |
dc.subject | Initial Teacher Training | en-US |
dc.subject | Formative Processes | en-US |
dc.title | The evaluation of the formative processes in teachers from the Magallanes region (Chile) | en-US |
dc.title | Evaluación sobre los procesos formativos de los docentes de la región de Magallanes (Chile) | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | Artículo revisado por pares | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Sophia Austral
[0-9]{4}