• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estudios de Administración
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Estudios de Administración
  • View Item

Knowledge management and innovative culture: The examination of Chilean firms across industries

Author
Acevedo, Juan

Díaz-Molina, Iván

Full text
https://revistas.uchile.cl/index.php/EDA/article/view/71658
10.5354/0719-0816.2023.71658
Abstract
The article examines the impact of knowledge management on innovative culture across industries with a sample of Chilean workers from larger firms. Through multilevel models, the study confirms that acquisition, dissemination, and responsiveness to knowledge are stronger predictors of innovative culture, comprehending how innovative cultural change could be developed through the routinization of knowledge. Moreover, the critical contribution of this research is to recognize that the relationship between KM and IC has differences across industries. Indeed, service firms have a higher impact on responsiveness to technology, and manufacturing companies are stronger in knowledge acquisition. Dissemination of knowledge is the only dimension with similar behavior among industries
 
El artículo examina el impacto de la gestión del conocimiento en la cultura de la innovación según industrias con una muestra de trabajadores de empresas chilenas de gran tamaño. A través de modelos multinivel, el estudio confirma que la adquisición, difusión y capacidad de respuesta al conocimiento son predictores más fuertes de la cultura innovadora, permitiendo entender cómo el cambio cultural innovador podría desarrollarse a través de la rutinización del conocimiento. Además, la contribución clave de este estudio es reconocer que la relación entre gestión del conocimiento y cultura de la innovación tiene diferencias entre industrias. En este sentido, las empresas de servicios tienen un mayor impacto en la capacidad de respuesta a la tecnología, y las empresas manufactureras son más fuertes en la adquisición de conocimientos. La difusión del conocimiento es la única dimensión con comportamiento similar entre las industrias
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB