Education in our continent, the third millennium and the challenge of a new paradigm
La educación en nuestro continente, el tercer milenio y el desafío de un nuevo paradigma
dc.creator | Hecker, Ingrid | |
dc.date | 2018-07-01 | |
dc.date.accessioned | 2024-11-20T12:08:26Z | |
dc.date.available | 2024-11-20T12:08:26Z | |
dc.identifier | https://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/591 | |
dc.identifier | 10.32735/S0718-6568/2001-N1-124 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246692 | |
dc.description | The author claims that the current teaching / learning does not prepare students to handle the growing complexity of the environment nor its more aggressive and competitive character, and retrieves the liberating specificity of education, now framed by a mechanistic scheme. It is alarming to see -it notes- that the educational task is as much and more schooling than the old schools at the turn of the century. We need to restore education in an holistic perspective and consider that all educational activity involves proactive and creative subjects. It proposes, then, to learn to move in the world of uncertainty. | en-US |
dc.description | Afirma la autora que la enseñanza/aprendizaje actual no prepara para hacerse cargo de la complejidad creciente del entorno ni a su carácter más agresivo y más competitivo; y recupera la especificidad liberadora de la educación, hoy enmarcada dentro de un esquema mecanicista. Es alarmante constatar –señala- que el quehacer educacional está tanto y más escolarizado que el de las añejas escuelas de comienzos de siglo. Necesitamos recuperar la educación en perspectiva holista y considerar que toda acción educativa involucra sujetos creadores y proactivos Propone aprender a moverse en el mundo de la incertidumbre. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de Los Lagos | es-ES |
dc.relation | https://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/591/590 | |
dc.relation | https://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/591/591 | |
dc.rights | Derechos de autor 2018 Polis Revista Latinoamericana | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 1 (2001): Sociedad, universidad y conocimiento | es-ES |
dc.source | 0718-6568 | |
dc.source | 0717-6554 | |
dc.subject | education | en-US |
dc.subject | third millennium | en-US |
dc.subject | paradigm | en-US |
dc.subject | teaching | en-US |
dc.subject | learning | en-US |
dc.subject | educación | es-ES |
dc.subject | tercer milenio | es-ES |
dc.subject | paradigma | es-ES |
dc.subject | enseñanza | es-ES |
dc.subject | aprendizaje | es-ES |
dc.title | Education in our continent, the third millennium and the challenge of a new paradigm | en-US |
dc.title | La educación en nuestro continente, el tercer milenio y el desafío de un nuevo paradigma | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Polis: Revista Latinoamericana
[0-9]{4}