Social educations in the twenty-first century
Las educaciones sociales en los albores del siglo XXI
| dc.creator | Nájera Martinez, Eusebio | |
| dc.date | 2018-07-01 | |
| dc.date.accessioned | 2024-11-20T12:08:45Z | |
| dc.date.available | 2024-11-20T12:08:45Z | |
| dc.identifier | https://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/699 | |
| dc.identifier | 10.32735/S0718-6568/2003-N6-255 | |
| dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/246800 | |
| dc.description | The article covers the configuration of changes in education -the "access key" to the twenty-first century- in our society, positing a tension between a conservative tendency to the re-institutionalization of the system, with reforms that seek to adapt the teaching processes to the requirements of technological modernization, and the manifestation of a new educational dynamics, which poses significant challenges around cultural transformations and the creation of a new imagery of shared life. After going through social education in Chile, postulates as the task of social pedagogy to facilitate the creation and development of this new educational thinking. | en-US |
| dc.description | El artículo recorre la configuración de los cambios de la educación - la “clave de acceso” al siglo XXI- en nuestra sociedad, postulando una tensión entre una tendencia conservadora a la re-institucionalización del sistema -con reformas que buscan adecuar los procesos de enseñanza a los requerimientos de la modernización tecnológica- y la manifestación de una dinámica educativa nueva, que plantea grandes desafíos en torno a las transformaciones culturales y la creación de nuevos imaginarios de vida compartida. Tras recorrer la educación social en Chile, plantea como tarea de la pedagogía social facilitar la elaboración y desarrollo de este nuevo pensamiento educativo. | es-ES |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language | spa | |
| dc.publisher | Universidad de Los Lagos | es-ES |
| dc.relation | https://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/699/806 | |
| dc.relation | https://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/699/807 | |
| dc.rights | Derechos de autor 2018 Polis Revista Latinoamericana | es-ES |
| dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
| dc.source | Polis (Santiago); Núm. 6 (2003): Utopías y sueños colectivos | es-ES |
| dc.source | 0718-6568 | |
| dc.source | 0717-6554 | |
| dc.subject | education | en-US |
| dc.subject | social education | en-US |
| dc.subject | technological modernization | en-US |
| dc.subject | cultural transformations | en-US |
| dc.subject | educación | es-ES |
| dc.subject | educación social | es-ES |
| dc.subject | modernización tecnológica | es-ES |
| dc.subject | transformaciones culturales | es-ES |
| dc.title | Social educations in the twenty-first century | en-US |
| dc.title | Las educaciones sociales en los albores del siglo XXI | es-ES |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Polis: Revista Latinoamericana
[0-9]{4}