• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • Boletín Micológico
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • Boletín Micológico
  • View Item

¿La Educación Sexual puede ser gestionada por la Pedagogía? Una revisión por los planes y programas del MINEDUC y breves consideraciones para educadores y educadoras del país

Author
Rojas L., Ángela

González P., Javiera

Full text
https://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2384
Abstract
From formal education, each participant is clear about their tasks: the teacher teaches, the student listens and the evaluation is carried out. The creation of ties to deal with issues such as sexuality becomes complicated, and all this, is regulated the institutional levels that currently govern, but there is Informal Education, that in which the language is rhetorical, the themes, interesting, the pleasant and collaborative environment and attend, a pleasure. So, where can a cross between the two be achieved that generates integral learning spaces? This paper invites you to learn about the Sex Education experienced by children and young people in their different contexts. In addition, it makes a tour of the experiences of these and practicing teachers and how the plans and programs in an incipient way, try to reach an Education that visualizes sexuality as self-care, affection and companionship.
 
Desde la Educación formal, cada participante tiene claras sus tareas: el profesor enseña, el estudiante escucha y se realiza la evaluación. La creación de lazos para tratar temas como la sexualidad se vuelve complicado, y todo esto, va normado los estamentos institucionales que rigen actualmente, pero existe la Educación Informal, esa en la que el lenguaje es retórico, los temas, interesantes, el ambiente grato y colaborativo y asistir, un placer. Entonces, ¿Dónde se puede lograr un cruce entre ambas que genere espacios integrales de aprendizaje?Este escrito invita a conocer sobre la Educación Sexual que experimentan niños, niñas y jóvenes en sus distintos contextos. Además, hace un recorrido por las experiencias de estos y de profesoras en ejercicio y cómo los planes y programas de forma incipiente, intentan lograr llegar a una Educación que visualice la sexualidad como autocuidado, cariño y compañerismo.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB