• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • Boletín Micológico
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Valparaíso
  • Boletín Micológico
  • View Item

El liderazgo como eje de calidad en la formación inicial de las educadoras de párvulos

Author
Cifra, Loreto

Contreras, Eugenio

M., Luz María

Full text
https://revistas.umce.cl/index.php/boletin/article/view/2397
Abstract
This article reviews the orientation of public policies in the initial education in Chile at the level of state dependence, based on the definitions provided by Law 20710 that establishes in 2013 the compulsory nature of Preschool Education and Law 20835 that Creates in 2015 the Secretariat of Preschool Education and the Intendance of Preschool Education. The review observes aspects that guide the action of state institutional actors such as the National Board of Kindergarten (JUNJI) and Integra Foundation, and how they develop actions corresponding to "areas that will allow to evaluate the fulfillment of the objectives in terms of quality, Equity and efficiency " (Alarcón, Castro, Frites y Gajardo, 2015). Among these actions, leadership is an expression of quality management in institutions that seek to develop the human and professional potential of their collaborators and members of their educational communities.
 
El presente artículo revisa la orientación de las políticas públicas en la Educación inicial en Chile en el nivel de dependencia estatal, a partir de las definiciones aportadas por la ley 20710 que establece en el año 2013 la obligatoriedad de la Educación Preescolar y la Ley 20835 que crea en 2015 la Subsecretaría de Educación Parvularia y la Intendencia de Educación Parvularia. La revisión observa aspectos que orientan la acción de actores institucionales estatales, y como en ellas se desarrollan acciones correspondientes a “ámbitos que permitirán evaluar el cumplimiento de los objetivos en términos de calidad, equidad y eficiencia” (Alarcón, Castro, Frites y Gajardo, 2015).Entre estas acciones, el liderazgo es una expresión de la gestión de calidad en las instituciones que buscan desarrollar el potencial humano y profesional de sus colaboradores y miembros de sus comunidades educativas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB