La subvención escolar preferencial: un cambio paradigmático
Author
Espinoza B., Iván Gonzalo
Abstract
The aim of this essay, is to make an approach to paradigms, approaches and philosophies of the Chileaneducational system, in which applies and develops the grant school preferential law - now SEP.Specifically addressed three key points for a correct understanding of this educational norm. Firstly, willdefine the role of the State in the educational system; Secondly, will analyse the philosophies and regionalparadigms that influence in the education system in Chile and thirdly, will analyse the SEP, with the role ofthe State and the paradigms, approaches, and philosophies that influence in the national education system. El objetivo de este ensayo, es realizar un acercamiento a los paradigmas, enfoques e idearios del sistema educacional chileno, en los cuales se aplica y desarrolla la Ley de Subvención Escolar Preferencial -desdeahora SEP-. Específicamente se abordarán tres puntos claves para una correcta compresión de esta norma educativa. En primer lugar, se definirá el rol del Estado en el sistema educacional; en segundo lugar, se analizará los idearios y paradigmas regionales que influyen en el sistema educativo de Chile y, en tercer lugar, se analizará la SEP, con el rol del Estado y los paradigmas, enfoques e idearios que influyen en el sistema educativo nacional.