• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item

Policy / on difference and Latin American training of teachers. Discussions about the other

Políticas de/en la diferencia y formación de profesores latinoamericanos. Conversaciones sobre el otro

Author
Ribetto, Anelice

Full text
http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/383
10.32735/S0718-6568/2005-N11-383
Abstract
This text intends to interweave some ideas brought up during conversations which took place in the encounters amongst professionals from some special and common schools from Argentina, Chile and Brazil, related to applied knowledge by professors, pupils and families, based on interrogations, hopes and uncertainties that the new proposal of the so called “inclusive school”, has raised in the daily life of pupils. What inspires the autohor of this article is the possibility of speaking about “inclusion”, in a sense which does not mean erasing the differences with the purpose of making “the other” some one the same as me, but, assume the necessary negotiation of senses for the building of possible schools each one with dignity for all different people. These encounters have been coordinated by the author since 1998 to this date, and the outcome narratives form a part of her actual investigation.
 
Este texto se popone enredar algunos hilos de conversaciones que se dieron en encuentros entre profesionales de algunas escuelas especialesy comunesde Argentina, Chile y Brasil, sobre los saberes practicados por profesores, alumnos y familias, a partir de las interrogantes, esperanzas e incertidumbres que la propuesta de la llamada ‘‘escuela inclusiva’’ viene provocando en los diferentes ‘‘espaciostiempos’’cotidianos escolares. Lo que inspira a la autora es la posibilidad de hablar deinclusión en un sentido que no signifique limar las diferencias, haciendo del otro un otro de la mismidad, sino la necesaria negociación de sentidos acerca de las escuelas posibles y dignas para cada persona. Estos encuentros fueron coordinados por la autora desde 1998 hasta hoy, y las narrativas que en ellos se va tejiendo hacen parte de su actual trabajo de investigación.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB