• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Los Lagos
  • Polis: Revista Latinoamericana
  • View Item

Virtual narratives for the reconstruction of the Ecological Self of our time

Narrativas virtuales para la reconstrucción del sujeto ecológico de nuestro tiempo;
Narrativas virtuais para a reconstrução do Sujeito Ecológico do nosso tempo

Author
Gutiérrez-Pérez, José

Full text
http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/735
10.32735/S0718-6568/2010-N27-735
Abstract
The article offers a critical analysis of the contemporary impact that is having the proliferation of an environmental education (EE) of new generation, supported by virtual technology tools, in the building of a renewed professional identity of an ecological postmodern self in permanent reconstruction, recycled by the influence technology has in his normal working practice and in his daily life as citizen environmentally committed. Away thirty years from Tbilisi, some patterns of significant change are reconstructed, valuing the constraints and opportunities of the new models. From the phenomenological research budgets we approach the different features of the new ecological self of our time, where a new concept of environmental educator and EE are outlined driven by technological advances at the risk of virtual reality, social networks and media.
 
El artículo ofrece un análisis crítico del impacto contemporáneo que está teniendo la proliferación de una Educación Ambiental (EA) de nueva generación apoyada por herramientas tecnológicas virtuales en la construcción de una renovada identidad profesional, de un sujeto ecológico postmoderno en continua reconstrucción, reciclado por la influencia que ejerce la tecnología en su práctica laboral ordinaria y en su vida cotidiana como ciudadano ambientalmente comprometido. A los treinta años de Tbilisi se reconstruyen algunos patrones de cambio significativo valorando las limitaciones y oportunidades de los nuevos modelos. Desde los presupuestos de la investigación fenomenológica nos acercamos a los diferentes rasgos del nuevo sujeto ecológico de nuestro tiempo, donde un nuevo concepto de educador ambiental y de EA se perfila empujado por los avances tecnológicos al albur de realidades virtuales, redes sociales y medios de comunicación.
 
O artigo apresenta uma análise crítica do impacto contemporâneo é ter uma proliferação de educação ambiental (EA) da nova geração suportadas por ferramentas de tecnologia virtual para construir uma identidade renovada profissional de reciclagem ecológica pós-moderna por influência do tecnologia em sua prática normal de trabalho e na vida cotidiana como cidadãos ambientalmente comprometidos. Aos 30 anos de Tbilisi, foram reconstruídos alguns padrões de mudanças significativas, avaliando as limitações e oportunidades dos novos modelos. A partir dos orçamentos de pesquisa fenomenológica que nos aproximamos as diferentes características da nova auto ecológicas do nosso tempo, onde um novo conceito de educador ambiental e EA são descritas impulsionado pelos avanços tecnológicos com o risco de realidade virtual, redes sociais e mídia .
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB