Graduation profiles of University Schools of Social Work in Chile: common and differentiating elements. Contributions from the academy for professional training in Chile
Perfiles de egreso de las Escuelas de Trabajo Social Universitarias en Chile: elementos comunes y diferenciadores. Aportes desde la academia para la formación profesional en Chile
Author
Sanhueza, Adriana Mercedes
Leiva Sandoval, Paula
Tassara Oddó, Gonzalo
Full text
https://revistafacso.ucentral.cl/index.php/rumbos/article/view/87510.51188/rrts.num33.875
Abstract
The increase in Social Work programs in Chile and its change in status to a university degree did not limit its offer exclusively to universities, due to the lack of clear guidelines in the Education Law. This has resulted in a varied and unregulated offer, standing out as a topic of research and interest for unions that defend the profession in Chile and Latin America. This study analyzes the graduation profiles of Social Work in Chile. El incremento de programas de Trabajo Social en Chile, y su cambio de estatus a carrera universitaria, no limitó su oferta exclusivamente a las universidades, debido a la falta de directrices claras en la Ley de Enseñanza. Esto, ha resultado en una oferta variada y desregulada, destacando como tema de investigación y de interés para gremios que defienden la profesión en Chile y Latinoamérica. Este estudio analiza los perfiles de egreso del Trabajo Social en Chile.