Show simple item record

Re-pensando la Educación desde la Complejidad

dc.creatorDe Jesús, María  Inés
dc.creatorAndrade, Raiza
dc.creatorMartínez, Don  Rodrigo
dc.creatorMéndez, Raizabel
dc.date2018-07-01
dc.date.accessioned2025-04-14T21:07:05Z
dc.date.available2025-04-14T21:07:05Z
dc.identifierhttps://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/928
dc.identifier10.32735/S0718-6568/2007-N16-483
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/251475
dc.descriptionWithin the context of Complexity’s Emerging Paradigm, education acquires a new meaning. Postulating new visions on the educational phenomena that transcends disciplinary conceptions becomes necessary, that is to say, a quest for a more sensitive and exhaustive educational practice, its axis being teaching how to research, integrating social and humanistic sciences, fomenting autonomous knowledge and producing citizens furnished with tools enabling them to interact with their environment in a creative manner as knowledge builders. Thinking on education as a path and as an art, and rethinking education from and for Complexity becomes an urgent task for XXI century educators.en-US
dc.descriptionEn el marco del Paradigma Emergente de la Complejidad, la educación cobra un nuevo significado. Emerge la necesidad de postular nuevas visiones acerca del fenómeno educativo que trasciendan la concepción disciplinar.  Ir a la búsqueda de una práctica educativa más sensible,  exhaustiva, cuyo eje sea enseñar a investigar, integradora de las ciencias sociales con las humanísticas, fomentadora de un conocimiento autónomo, formadora de ciudadanos provistos de los instrumentos que les permitan interaccionar con el entorno de una manera creativa como constructores de saberes. Reflexionar sobre la educación como camino y como arte, repensar la educación desde y para la Complejidad, se transforman en tareas urgentes para los educadores del Siglo XXI.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Los Lagoses-ES
dc.relationhttps://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/928/1264
dc.relationhttps://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/928/1265
dc.rightsDerechos de autor 2018 Polis Revista Latinoamericanaes-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourcePolis (Santiago); Núm. 16 (2007): Hacia la transdiciplinariedades-ES
dc.source0718-6568
dc.source0717-6554
dc.subjectcomplexityen-US
dc.subjecteducationen-US
dc.subjectscienceen-US
dc.subjectteachingen-US
dc.subjectcomplejidades-ES
dc.subjecteducaciónes-ES
dc.subjectcienciaes-ES
dc.subjectenseñanzaes-ES
dc.titleRe-thinking education from the perspective of complexityen-US
dc.titleRe-pensando la Educación desde la Complejidades-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record