Show simple item record

Educación ambiental y sustentabilidad política: democracia y participación

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorTréllez Solís, Eloísa
dc.date2018-07-01
dc.identifierhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/448
dc.identifier10.32735/S0718-6568/2006-N14-448
dc.descriptionThe search for an environmental education based on principles of sustainability, is in the core of this author proposal. The art of educating implies, both for teachers and students to assume themselves as social and complex beings, immersed in a reality which demands a permanent compromise with the environment.. The freedom we can reach in the outer world -which we inhabit as interrelated bodies as well as with its media- has as a previous condition: the development of our inner freedom. This proposition implies an environmental education as a critical process of comunication and permanent re-elaboration of knowledge, where realities are built on the basis of peace and a future which is to be shared with all.en-US
dc.descriptionLa búsqueda de una educación ambiental basada en los principios de la sustentabilidad, está en el centro de la reflexión de la autora. El arte de educar implica, por parte de educadores y educandos, consiste en asumirse como seres sociales y complejos; inmersos en una realidad que exige un compromiso constante con el medioambiente. La libertad que podemos alcanzar en el mundo exterior -el cual habitamos en tanto cuerpos interrelacionados entre sí y respecto de su medio- tiene como requisito previo el desarrollo de nuestra libertad interna. La propuesta implica una educación ambiental como proceso crítico de comunicación y reelaboración constante del conocimiento, donde se construyen realidades sobre la base de la paz y de un futuro compartido.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de los Lagoses-ES
dc.relationhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/448/811
dc.relationhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/448/812
dc.rightsCopyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericanaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourcePolis (Santiago); Núm. 14 (2006): Hacia una cultura del aguaen-US
dc.sourcePolis (Santiago); Núm. 14 (2006): Hacia una cultura del aguaes-ES
dc.sourcePolis (Santiago); Núm. 14 (2006): Hacia una cultura del aguapt-BR
dc.source0718-6568
dc.source0717-6554
dc.subjectenvironmental education; sustainability; environmental citizenship; participation, democracy and the building of futuresen-US
dc.subjecteducación ambiental; sustentabilidad; ciudadanía ambiental; participación; democracia y construcción de futuroses-ES
dc.titleEnvironmental education and political sustainability: democracy and participationen-US
dc.titleEducación ambiental y sustentabilidad política: democracia y participaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record