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La exclusión del otro desde la elite y el Estado;
A exclusão do outro desde a elite e o Estado

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.contributorpt-BR
dc.creatorBoitano, Angela
dc.date2015-08-30
dc.date.accessioned2019-04-11T21:05:13Z
dc.date.available2019-04-11T21:05:13Z
dc.identifierhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/1145
dc.identifier10.32735/S0718-6568/2015-N41-1145
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/25260
dc.descriptionBetween the Chilean state and the Mapuche people there is a deep-rooted lack of dialogue, which is related to the formation of the Chilean state. The Chilean state was produced and imposed by the Chilean elite. The Chilean elite modeled the state based on its own self-image, as homogenous and civilizing. Therefore differences with the Mapuche people were made invisible. Similarly, the Chilean state sought to assimilate the Mapuche people into the Chilean society because of its “civilizing” spirit. However, the same civilizing spirit eventually made it possible for the Mapuche people to engage with the Chilean state in a postmodern exchange thanks to interculturalism. Currently the Mapuche people challenge multiculturalism –favoured by the Chilean state– as it does not account for the act of recognition involved in living with the otherness.en-US
dc.descriptionEl diálogo fallido entre Estado y pueblo mapuche se enraíza en la formación misma del Estado chileno promovido por una elite que construye una institucionalidad a su imagen y semejanza, ilusamente homogénea e invisibilizadora de las diferencias. No obstante, el mismo espíritu “civilizador” que espera integrar a estas minorías asimilándolas, facilita la inserción de estas minorías en el diálogo postmoderno acerca de la interculturalidad, en el cual se enfrentan a la perspectiva multiculturalista que no da cuenta del acto de reconocimiento que implica convivir con la otredad.es-ES
dc.descriptionO diálogo falho entre o Estado e o povo mapuche está enraizado na própria formação do Estado chileno promovido a través deuma elite que constrói uma institucionalidadeà sua imagem e semelhança, falsamente homogênea e invisibilizadoura das diferenças. No en tanto, o mesmo espírito “civilizador” que aspira a integrar essas minorias assimilando-as, facilita a inserção dessas minorias no diálogo pós-modernosobre a interculturalidade, em que se confrontam à perspectiva multiculturalista que não toma conta do ato de reconhecimento que implica viver com a alteridade.pt-BR
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de los Lagoses-ES
dc.relationhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/1145/2209
dc.relationhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/1145/2210
dc.rightsCopyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericanaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourcePolis Revista Latinoamericana; Núm. 41 (2015): Ciencias sociales : desafíos y perspectivases-ES
dc.source0718-6568
dc.source0717-6554
dc.subjectstate; elite; hegemony; exclusion; mapuche intelectual; multiculturalism; interculturalismen-US
dc.subjectEstado; elite; hegemonía; exclusión; intelectual indígena; multiculturalismo; interculturalismoes-ES
dc.subjectEstado; elite; hegemonia; exclusão; intelectualindígena; multiculturalismo; interculturalismopt-BR
dc.titleThe exclusion of the other coming from the elite and the Stateen-US
dc.titleLa exclusión del otro desde la elite y el Estadoes-ES
dc.titleA exclusão do outro desde a elite e o Estadopt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES


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