• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Tarapacá
  • Límite: Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Tarapacá
  • Límite: Revista Interdisciplinaria de Filosofía y Psicología
  • View Item

HIGHER-LEVEL PROPERTIES, COGNITION AND PHENOMENAL CONTRAST

PROPIEDADES DE NIVEL SUPERIOR, COGNICIÓN Y CONTRASTE FENOMÉNICO

Author
Pereira Gandarillas, Francisco

Full text
https://revistalimite.uta.cl/index.php/limite/article/view/469
10.4067/s0718-50652024000100206
Abstract
Siegel’s (2010) phenomenal contrast argument aims to ensure the admissibility of higher-level properties in the contents of perception. In particular, the argument supports the representational admissibility of natural kind properties such as being a pine tree and explains in this way the phenomenal contrast between those experiences we would have before and after learning to recognize pine trees. This article critically evaluates the commitments and assumptions of this argument with the purpose of identifying three difficulties that weaken Siegel’s (2010) proposal. First, the argument assumes that perception is cognitively penetrable, a hypothesis for which no independent support is provided. Second, while there is reason to think that some higher-level properties can be represented in perception, natural-kind properties like being a pine tree do not qualify. Finally, there are alternative explanations of the phenomenal contrast at play that do not require the admissibility of higher-level properties, much less cognitive penetrability.
 
El argumento de contraste fenoménico de Siegel (2010) busca asegurar la admisibilidad de propiedades de nivel superior en los contenidos perceptuales. En particular, el argumento propone la admisibilidad representacional de propiedades de clase natural como la de ser un pino para explicar el contraste fenoménico entre las experiencias que tendríamos antes y después de aprender a reconocer pinos. Este artículo evalúa críticamente este argumento e identifica tres dificultades que debilitan la propuesta de Siegel (2010). Primero, el argumento supone que la percepción es penetrable cognitivamente, hipótesis para la cual no se brinda apoyo independiente. Segundo, si bien hay razones para pensar que algunas propiedades de nivel superior pueden ser representadas perceptualmente, las propiedades de clase natural como la de ser un pino no califican. Finalmente, hay explicaciones alternativas del contraste fenoménico en juego que no requieren de la admisibilidad de propiedades de nivel superior y menos aún de penetrabilidad cognitiva.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB