Re-thinking education from the perspective of complexity
Re-pensando la Educación desde la Complejidad
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | De Jesús, María Inés | |
dc.creator | Andrade, Raiza | |
dc.creator | Martínez, Don Rodrigo | |
dc.creator | Méndez, Raizabel | |
dc.date | 2018-07-01 | |
dc.identifier | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/483 | |
dc.identifier | 10.32735/S0718-6568/2007-N16-483 | |
dc.description | Within the context of Complexity’s Emerging Paradigm, education acquires a new meaning. Postulating new visions on the educational phenomena that transcends disciplinary conceptions becomes necessary, that is to say, a quest for a more sensitive and exhaustive educational practice, its axis being teaching how to research, integrating social and humanistic sciences, fomenting autonomous knowledge and producing citizens furnished with tools enabling them to interact with their environment in a creative manner as knowledge builders. Thinking on education as a path and as an art, and rethinking education from and for Complexity becomes an urgent task for XXI century educators. | en-US |
dc.description | En el marco del Paradigma Emergente de la Complejidad, la educación cobra un nuevo significado. Emerge la necesidad de postular nuevas visiones acerca del fenómeno educativo que trasciendan la concepción disciplinar. Ir a la búsqueda de una práctica educativa más sensible, exhaustiva, cuyo eje sea enseñar a investigar, integradora de las ciencias sociales con las humanísticas, fomentadora de un conocimiento autónomo, formadora de ciudadanos provistos de los instrumentos que les permitan interaccionar con el entorno de una manera creativa como constructores de saberes. Reflexionar sobre la educación como camino y como arte, repensar la educación desde y para la Complejidad, se transforman en tareas urgentes para los educadores del Siglo XXI. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de los Lagos | es-ES |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/483/881 | |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/483/882 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericana | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 16 (2007): Hacia la transdiciplinariedad | en-US |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 16 (2007): Hacia la transdiciplinariedad | es-ES |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 16 (2007): Hacia la transdiciplinariedad | pt-BR |
dc.source | 0718-6568 | |
dc.source | 0717-6554 | |
dc.subject | complexity; education; science; teaching | en-US |
dc.subject | complejidad; educación; ciencia; enseñanza | es-ES |
dc.title | Re-thinking education from the perspective of complexity | en-US |
dc.title | Re-pensando la Educación desde la Complejidad | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Polis: Revista Latinoamericana
[0-9]{4}