Being visibles or not being at all: cultural industries in the eye of the hurricane
Ser visibles o no ser nada: industrias culturales en el ojo del huracán
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Hopenhayn, Martín | |
dc.date | 2018-07-01 | |
dc.date.accessioned | 2019-04-11T21:05:36Z | |
dc.date.available | 2019-04-11T21:05:36Z | |
dc.identifier | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/326 | |
dc.identifier | 10.32735/S0718-6568/2004-N9-326 | |
dc.identifier.uri | http://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/25440 | |
dc.description | More and more people plug and enter the digital cadence and the media symbols. The article states that technological innovations precipitated jumps in the cultural industry, and that they become the scenery of a dispute over the voice and questioning, in a battle for visibility. It also states that digital convergence flows along with the convergence of money. And asks then: how do we, as Latin Americans, enter cultural globalization?, to respond that the flows of money go along the other side of the street, but that is in our hands to single and pluralize our glance. | en-US |
dc.description | Cada vez más gente se enchufa y entra en la cadencia digital y en los símbolos mediáticos. El artículo afirma que las innovaciones tecnológicas precipitan saltos en la industria cultural, y que éstas se convierten en el escenario de una disputa por la voz y la interpelación, en una batalla por la visibilidad. Afirma también que la convergencia digital confluye con la convergencia del dinero. Y se pregunta, ¿cómo entramos, en calidad de latinoamericanos, a la globalización cultural?, para responder que los flujos del dinero pasan por la vereda de enfrente; pero que está en nuestras manos singularizar y pluralizar nuestra mirada. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de los Lagos | es-ES |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/326/563 | |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/326/564 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericana | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Polis Revista Latinoamericana; Núm. 9 (2004): Género y sustentabilidad | es-ES |
dc.source | 0718-6568 | |
dc.source | 0717-6554 | |
dc.subject | cultural industries; technological innovations; cultural globalization; media symbols | en-US |
dc.subject | industrias culturales; innovaciones tecnológicas; globalización cultural; símbolos mediáticos | es-ES |
dc.title | Being visibles or not being at all: cultural industries in the eye of the hurricane | en-US |
dc.title | Ser visibles o no ser nada: industrias culturales en el ojo del huracán | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Polis: Revista Latinoamericana
[0-9]{4}