'You don't go in their place': historical empathy in education
'Tú no vas en su lugar': empatía histórica en la educación
dc.creator | Perikleous, Lukas | |
dc.date | 2024-04-11 | |
dc.date.accessioned | 2025-06-19T20:45:56Z | |
dc.date.available | 2025-06-19T20:45:56Z | |
dc.identifier | https://revistas.udec.cl/index.php/historia/article/view/12361 | |
dc.identifier | 10.29393/RH31-3YDLP10003 | |
dc.identifier.uri | https://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/254807 | |
dc.description | Writing about historical empathy and its place in education in the 1980s, Denis Shemilt pointed out that ‘the theory of “empathetic reconstruction” excites the devotion of some and the censure of others. This article discusses the debates that the concept’s introduction in the English educational system caused and the key objections against its implementation in history teaching. These objections, which in some cases are voiced even today, have to do with the concept’s complex meaning, the idea that understanding people in the past is impossible, and pessimistic views about students’ ability to make sense of past behaviour. In order to counter these objections this article discusses the idea of empathy in the philosophy of mind and the philosophy of history and suggests a definition of the concept in ways that distinguish between problematic and helpful notions related to the concept. It also discusses available research findings about students’ ideas of the concept. | en-US |
dc.description | Al escribir sobre la empatía histórica y su lugar en la educación en la década de 1980, Denis Shemilt señaló que “la teoría de la “reconstrucción empática” suscita la devoción de algunos y la censura de otros. Este artículo analiza los debates que generó la introducción del concepto en el sistema educativo inglés y las principales objeciones en contra de su implementación en la enseñanza de la historia. Estas objeciones, que en algunos casos se expresan incluso hoy, tienen que ver con el significado complejo del concepto, la idea de que es imposible comprender a las personas en el pasado y las opiniones pesimistas sobre la capacidad de los estudiantes para dar sentido a comportamientos pasados. Para contrarrestar estas objeciones, este artículo analiza la idea de empatía en la filosofía de la mente y la filosofía de la historia y sugiere una definición del concepto que distingue entre nociones problemáticas y útiles relacionadas con el concepto. También analiza los hallazgos de investigación disponibles sobre las ideas de los estudiantes sobre el concepto. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | Departamento de Historia de la Facultad de Humanidades y Arte de la Universidad de Concepción | es-ES |
dc.relation | https://revistas.udec.cl/index.php/historia/article/view/12361/10873 | |
dc.rights | Derechos de autor 2024 Lukas Perikleous | es-ES |
dc.rights | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Revista de Historia; No. 31 (2024); hc381 | en-US |
dc.source | Revista de Historia; Núm. 31 (2024); hc381 | es-ES |
dc.source | Revista de Historia; n. 31 (2024); hc381 | pt-BR |
dc.source | 0717-8832 | |
dc.source | 0716-9108 | |
dc.subject | Empatía histórica | es-ES |
dc.subject | Crítica de la empatía histórica en educación | es-ES |
dc.subject | Filosofía de la mente | es-ES |
dc.subject | Filosofía de la historia | es-ES |
dc.subject | Ideas de los estudiantes | es-ES |
dc.subject | Historical empathy | en-US |
dc.subject | criticism of historical empathy in education | en-US |
dc.subject | philosophy of mind | en-US |
dc.subject | philosophy of history | en-US |
dc.subject | students’ ideas | en-US |
dc.title | 'You don't go in their place': historical empathy in education | en-US |
dc.title | 'Tú no vas en su lugar': empatía histórica en la educación | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista de Historia
[0-9]{4}