Show simple item record

La gestión del aprendizaje. Algunas preguntas y respuestas sobre en relación con el desarrollo del pensamiento en los estudiantes

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorSoubal Caballero, Santos
dc.date2018-07-01
dc.date.accessioned2019-04-11T21:06:34Z
dc.date.available2019-04-11T21:06:34Z
dc.identifierhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/609
dc.identifier10.32735/S0718-6568/2008-N21-609
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/25911
dc.descriptionThe management of learning is a work which reflects the educational task of educators that have the responsibility to form to the human being in the society of knowledge, under the viewpoint of the critic-reflexive education that will permit human beings to be inserted efficiently in society.  The changing condition of contemporary world gives the concept of learning a more extensive dimension, and demands that it be handled in function of the changes in the meaning of experience, so humans can  develop up to the behaviors of these time in which we live and not up to the previous, in which learning was the symbol of the one who knew more.  Learning is today something which is in close connection with cognitive and emotional formation, as well as on values and motricity, springing from the holistic vision which is required to see phenomena with a wither perspective that will allow us to see the process that opens before us as a complexity which can be measured exactly for what it is.  The management of the process of learning is what is required in order to achieve these purposes.  en-US
dc.descriptionLa gestión del aprendizaje es una obra que refleja el quehacer educacional de los educadores que tienen la responsabilidad de formar al ser humano en la sociedad del conocimiento, bajo la óptica de la educación críti-reflexiva que permita al humano insertarse en la sociedad eficientemente. La condición cambiante del mundo contemporáneo hace que el concepto de aprendizaje tome una dimensión más amplia y que se maneje en función del cambio en el significado de la experiencia, para que puedan desarrollarse los humanos con comportamientos a la altura de los tiempos en que vivimos y no a los anteriores, en que el aprendizaje era el símbolo del que más sabía. El aprendizaje es hoy algo que esta en estrecha vinculación con la formación cognitiva, afectiva, valórica y motriz, a partir de la visión holística que se requiere para poder mirar los fenómenos desde una óptica más global que nos permita ver el proceso ante nosotros como una complejidad justo en la medida de lo que es. La gestión del aprendizaje es lo que se requiere para lograr estos propósitos.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de los Lagoses-ES
dc.relationhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/609/1132
dc.relationhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/609/1133
dc.rightsCopyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericanaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourcePolis Revista Latinoamericana; Núm. 21 (2008): Geopolítica y Energíaes-ES
dc.source0718-6568
dc.source0717-6554
dc.subjectlearning; management; human formation; holisticity; society of knowledge; emotional; cognitive formation; on values and on motricityen-US
dc.subjectaprendizaje; gestión; formación humana; holisticidad; sociedad del conocimiento; formación cognitiva; afectiva; valórica y motriciaes-ES
dc.titleThe learning process management. Some questions and answers in regards the development of thinking in studentsen-US
dc.titleLa gestión del aprendizaje. Algunas preguntas y respuestas sobre en relación con el desarrollo del pensamiento en los estudianteses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record