Show simple item record

Incidir en la educación

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorTorres, Rosa  María
dc.date2018-07-01
dc.date.accessioned2019-04-11T21:06:34Z
dc.date.available2019-04-11T21:06:34Z
dc.identifierhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/490
dc.identifier10.32735/S0718-6568/2007-N16-490
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/25913
dc.descriptionThis essay analyzes political influence as an effective tool of civil society in the execution of public policies, with special attention on education. It proposes how to understand this influence and asks itself who must influence. It asserts that influence on educational policies doesn’t have, up to know, too many successes to claim, and that a large and renewed agenda as the one proposed here, thought from the complexity of educational change, should imply significant contributions in the ways of thinking and exercising political influence for educational rights.en-US
dc.descriptionEl artículo analiza la incidencia política como herramienta eficaz de la sociedad civil sobre la implementación de políticas públicas, analizándolo en particular en la educación. Postula cómo entender esa incidencia y se pregunta quiénes deben incidir. Afirma que la incidencia en las políticas educativas no tiene a la fecha demasiados casos exitosos que contar, y que una agenda amplia y renovada como la propuesta aquí,  pensada desde la complejidad del cambio educativo, implicaría aportes importantes en los modos de pensar y hacer incidencia política en pro del derecho a la educación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de los Lagoses-ES
dc.relationhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/490/895
dc.relationhttp://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/490/896
dc.rightsCopyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericanaes-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0es-ES
dc.sourcePolis Revista Latinoamericana; Núm. 16 (2007): Hacia la transdiciplinariedades-ES
dc.source0718-6568
dc.source0717-6554
dc.subjectpolitical influence; citizen participation; participative public management; education; educational policyen-US
dc.subjectincidencia política; participación ciudadana; gestión pública participativa; educación; política educativaes-ES
dc.titleInfluencing on educationen-US
dc.titleIncidir en la educaciónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record