Influencing on education
Incidir en la educación
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Torres, Rosa María | |
dc.date | 2018-07-01 | |
dc.date.accessioned | 2019-04-11T21:06:34Z | |
dc.date.available | 2019-04-11T21:06:34Z | |
dc.identifier | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/490 | |
dc.identifier | 10.32735/S0718-6568/2007-N16-490 | |
dc.identifier.uri | http://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/25913 | |
dc.description | This essay analyzes political influence as an effective tool of civil society in the execution of public policies, with special attention on education. It proposes how to understand this influence and asks itself who must influence. It asserts that influence on educational policies doesn’t have, up to know, too many successes to claim, and that a large and renewed agenda as the one proposed here, thought from the complexity of educational change, should imply significant contributions in the ways of thinking and exercising political influence for educational rights. | en-US |
dc.description | El artículo analiza la incidencia política como herramienta eficaz de la sociedad civil sobre la implementación de políticas públicas, analizándolo en particular en la educación. Postula cómo entender esa incidencia y se pregunta quiénes deben incidir. Afirma que la incidencia en las políticas educativas no tiene a la fecha demasiados casos exitosos que contar, y que una agenda amplia y renovada como la propuesta aquí, pensada desde la complejidad del cambio educativo, implicaría aportes importantes en los modos de pensar y hacer incidencia política en pro del derecho a la educación. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de los Lagos | es-ES |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/490/895 | |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/490/896 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericana | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Polis Revista Latinoamericana; Núm. 16 (2007): Hacia la transdiciplinariedad | es-ES |
dc.source | 0718-6568 | |
dc.source | 0717-6554 | |
dc.subject | political influence; citizen participation; participative public management; education; educational policy | en-US |
dc.subject | incidencia política; participación ciudadana; gestión pública participativa; educación; política educativa | es-ES |
dc.title | Influencing on education | en-US |
dc.title | Incidir en la educación | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Polis: Revista Latinoamericana
[0-9]{4}