Democratic participation and its relation to education
La participación democrática y su relación con la educación
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Zuleta, Estanislao | |
dc.date | 2018-07-01 | |
dc.date.accessioned | 2019-04-11T21:06:48Z | |
dc.date.available | 2019-04-11T21:06:48Z | |
dc.identifier | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/170 | |
dc.identifier | 10.32735/S0718-6568/2002-N2-170 | |
dc.identifier.uri | http://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/26016 | |
dc.description | The author presents democracy as a complex concept and space, that needs definition, and that requires us to face its difficulties: fragility, diversity in thought, demand for respect, and threat of dogmatism, among others. Then he links democracy to education, in order to ask how education can be democratic, and argues that in education it is important to acquire a love for overcoming the real difficulties. | en-US |
dc.description | El autor presenta la democracia como un concepto y espacio complejo, que precisa definición, y que nos exige dar la cara a sus dificultades –fragilidad, pluralidad de pensamientos, exigencia del respeto, amenaza del dogmatismo, entre otros. Luego la vincula a la educación, para preguntarse cómo la educación podría ser democrática; y postula que en la educación es importante adquirir el amor a vencer las dificultades reales. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de los Lagos | es-ES |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/170/249 | |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/170/250 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericana | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Polis Revista Latinoamericana; Núm. 2 (2002): Desolación y nuevos vínculos sociales | es-ES |
dc.source | 0718-6568 | |
dc.source | 0717-6554 | |
dc.subject | democracy; democratic participation; education; dogmatism; diversity of thought | en-US |
dc.subject | democracia; participación democrática; educación; dogmatismo; pluralidad de pensamiento | es-ES |
dc.title | Democratic participation and its relation to education | en-US |
dc.title | La participación democrática y su relación con la educación | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Polis: Revista Latinoamericana
[0-9]{4}