University education and genealogical obverse. Michel Foucault
Pedagogía universitaria y anverso genealógico. Michel Foucault
dc.contributor | en-US | |
dc.contributor | es-ES | |
dc.creator | Witto Mättig, Sergio | |
dc.date | 2018-07-01 | |
dc.identifier | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/135 | |
dc.identifier | 10.32735/S0718-6568/2001-N1-135 | |
dc.description | The author seeks to print a traveling style to the idea of university education, from the discursive bifurcation of genealogy and place. He claims that questioning about pedagogy amounts to questioning the place of the question, and that thus means interrogating the place of power. He claims that in the highest point of an epoch when State and urban installation of power emerge, modern education is born; and from this, college institution will be built based upon the new state practices, derived in turn from the ancient religious and military models. | en-US |
dc.description | El autor busca imprimir un estilo itinerante a la idea de pedagogía universitaria, a partir de la bifurcación discursiva de genealogía y de lugar. Afirma que preguntarse por la pedagogía equivale a interrogar el lugar de la pregunta y ello significa interrogar el lugar del poder. Afirma que en el cúlmen de una época donde emerge el estado y la instalación urbana del poder, nace la educación moderna; y de ello, la institución universitaria se construirá teniendo como fundamento las nuevas prácticas estatales, derivadas, a su vez, de los antiguos modelos religiosos y militares. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Universidad de los Lagos | es-ES |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/135/179 | |
dc.relation | http://polis.ulagos.cl/index.php/polis/article/view/135/180 | |
dc.rights | Copyright (c) 2018 Polis Revista Latinoamericana | es-ES |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 | es-ES |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 1 (2001): Sociedad, universidad y conocimiento | en-US |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 1 (2001): Sociedad, universidad y conocimiento | es-ES |
dc.source | Polis (Santiago); Núm. 1 (2001): Sociedad, universidad y conocimiento | pt-BR |
dc.source | 0718-6568 | |
dc.source | 0717-6554 | |
dc.subject | university pedagogy; Foucault; genealogy; modern education | en-US |
dc.subject | pedagogía universitaria; Foucault; genealogía; educación moderna | es-ES |
dc.title | University education and genealogical obverse. Michel Foucault | en-US |
dc.title | Pedagogía universitaria y anverso genealógico. Michel Foucault | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type | es-ES |
This item appears in the following Collection(s)
-
Polis: Revista Latinoamericana
[0-9]{4}