Dice thrown from the beginning? An empirical investigation of determinants of firm level growth expectations
¿arriesgados desde el principio? una investigación empírica de los factores determinantes en la expectativas de crecimiento de las empresas
Author
Terjesen, Siri
Abstract
This study investigates three competing but complementary perspectives on factors
related to entrepreneurial firm growth. We examine individual (entrepreneur)
firm and national environment factors associated with the growth expectations
of nascent, baby and established firms. Using 25,384 data points from Global
Entrepreneurship Monitor (GEM)’s survey of entrepreneurial activity in 35
countries, we find male gender, personal acquaintance with an entrepreneur,
innovative product/service, low levels of competition and based in less-developed
countries are associated with high growth expectations for all three business
stages. Nascent and baby firms’ business growth expectations are also linked to
having higher levels of start-up capital and outside investment. In contrast to
some previous research, we find that a firm’s initial size is the best predictor of
growth expectations. Altogether, size-related factors determine not only initial
growth expectations, but also growth expectations at later firm stages. The law
of disproportionate growth (i.e. a small number of firms are responsible for
most expected job creation) holds for both start-ups and established businesses,
although the latter are more rare. While both start-up and established firm
growth expectations are higher in the developing countries, the fastest growing
young firms are mainly found in developed countries. Este estudio investiga tres perspectivas complementarias sobre los factores
relacionados con el crecimiento de negocios emprendedores. Se examinan los
factores individuales, de la empresa y de medio ambiente nacional asociados
con las expectativas de crecimiento de las empresas nacientes, de reciente
creación y establecidas. Usando 25,384 datos del Global Entrepreneurship
Monitor (GEM) en 35 países, encontramos que los hombres, la red personal del
emprendedor, la innovación del producto o servicio, menor competencia y estar
en países menos desarrollados se asocian con expectativas de alto crecimiento
para las tres etapas. Para los emprendedores nacientes y de reciente creación
las expectativas de crecimiento también están vinculadas a tener mayores niveles
de capital inicial e inversión. En contraste con algunas investigaciones
previas, encontramos que el tamaño inicial de la empresa es el mejor predictor
de las expectativas de crecimiento. En total, los factores relacionados con el
tamaño determinan no sólo las expectativas de crecimiento iniciales, sino también
las expectativas de crecimiento en etapas posteriores de la empresa. El
desproporcionado crecimiento (es decir, un pequeño número de empresas son
responsables de la mayoría de la creación de empleo) se da tanto en empresas
nuevas como en establecidas, aunque estas últimas son más escasas. Si bien,
tanto la puesta en marcha y las expectativas de crecimiento son mayores en
los países en desarrollo, los emprendimientos de más rápido crecimiento se
encuentran principalmente en los países desarrollados.