Complementarities and network externalities in casually copied goods
Complementarities and network externalities in casually copied goods
Author
Blackburn, David
Abstract
In this paper, we examine the impacts of casual copying in the market for goods that have strong network externalities and/or are strong complements with goods in another market. By allowing casual copying to occur, the monopolist triggers two effects. The ""copying effect"" reduces demand (and thus profits) due the introduction of a better outside alternative to consumers. However, a ""network augmenting"" effect works to increase demand through the larger size of a network that allows copying. We find that if the marginal network externality is large enough, the monopolist will find it profitable to allow some level of casual copying to occur among non-purchasers of the good. And in a simplified dynamic setting, we find that as time passes and the good’s network becomes more mature, the monopolist will seek higher and higher levels of copy protection. This implies that firms in newly formed markets should be more willing to allow copying to occur than those in established markets. " En este artículo, se examinan los impactos de una copia casual en el mercado
de bienes, donde estos tienen una red con fuertes externalidades y/o fuertes
complementos con bienes de otros mercados. Permitiendo la copia casual gatillar
dos efectos en el monopolista, un efecto copia que reduce la demanda (las
ganancias) a través de permitir el acceso a una mejor alternativa a los
consumidores, como también, un efecto de “aumento de difusión” que incrementa
la demanda a través del tamaño de la red que permite la copia, por ende,
si la externalidad marginal de la red es suficientemente grande, entonces el
monopolista encontrará beneficioso permitir algún grado de copia casual entre
los no compradores del bien. En un planteamiento dinámico simple, se
encuentra que en la medida que el tiempo transcurre y la red de bienes madura
el monopolista buscará niveles más altos de protección a la copia, es decir, las
firmas en mercados recién formados deberían permitir un mayor grado de copia
que en aquellos mercados establecidos.