• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Revista Signos: Estudios de Lingüística
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
  • Revista Signos: Estudios de Lingüística
  • View Item

Differences between males and females’ beliefs about English language learning

Diferencias en las creencias entre hombres y mujeres acerca del aprendizaje del idioma inglés¹

Author
Gómez Paniagua, Juan Fernando

Full text
http://www.revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/203
Abstract
The current research aims at describing the differences between males and females’ beliefs about English language learning. Such a purpose was achieved by means of describing the gender differences about language learning at Tecnológico de Antioquia - Institución Universitaria (Colombia) setting. This corresponds to a descriptive research carried out under a non-experimental design, transactional descriptive field. The representative sample of this study was comprised of 266 students. Data were collected through the specialized BALLI instrument (Beliefs about Language Learning Inventory) comprised of five questionnaires that were analyzed with descriptive and inferential statistics by means of the SPSS software. Findings indicated that, overall, both genders held similar beliefs about language learning in the whole BALLI dimensions. Nevertheless, this study also indicated that females feel less confident to speak, think that children have special abilities, and consider that the language typological system is different in both English and Spanish languages. On the other hand, males are not convinced that they can achieve the communicative competence in their country of origin, feel a higher instrumental motivation, and believe that learning a foreign language deals with certain abilities that some people have.
 
El propósito del presente estudio es describir las diferencias entre las creencias de hombres y mujeres acerca del aprendizaje del idioma inglés, lo cual se alcanzó mediante la descripción de dichas creencias en el contexto del Tecnológico de Antioquia - Institución Universitaria (Colombia). La investigación es de tipo descriptiva; bajo un diseño no experimental, de campo, transeccional descriptiva. La población estuvo conformada por un total de 266 estudiantes. Se empleó el instrumento especializado BALLI (Inventario de Creencias sobre el Aprendizaje de un Idioma), conformado por un total de cinco cuestionarios que fueron analizados con estadística descriptiva e inferencial empleando el software SPSS. Los hallazgos indicaron que, en general, ambos géneros tuvieron creencias similares frente al aprendizaje del inglés en las cinco dimensiones del BALLI. Sin embargo, el estudio reveló que las mujeres sienten mayor inseguridad para comunicarse, piensan que los niños tienen habilidades especiales y que la tipología sintáctica del español es diferente a la del inglés. Por otro lado, los hombres son escépticos a que en su país de origen puedan adquirir la competencia comunicativa; sienten una mayor motivación instrumental y manifiestan que el aprendizaje del inglés no es una habilidad exclusiva de ciertas personas.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB