Show simple item record

Diversidad educativa, estructura organizacional y desempeño innovador: Evidencia de la industria uruguaya;
;

dc.creatorBello-Pintado, Alejandro
dc.creatorBianchi, Carlos
dc.date2018-10-25
dc.date.accessioned2019-04-02T13:59:07Z
dc.date.available2019-04-02T13:59:07Z
dc.identifierhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/51346
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/2912
dc.descriptionThis paper analyses the relationship between horizontal educational diversity (HED) and firm innovation performance, both in the propensity to innovate and the intensity of innovation in firm performance. Moreover, we hypothesise that the organizational structure of the firm moderates this relationship. Using panel data from the Uruguayan Innovation Survey 2006-2012, econometric estimates show that HED is barely associated with innovation performance in products and processes. We found that advanced organisational structures of the firm positively moderate the former relationship, but only for firms achieving radical innovations.en-US
dc.descriptionSe analiza la relación entre la diversidad educativa horizontal (DEH) y el desempeño innovador de las empresas, considerando el efecto de la DEH tanto en la propensión a innovar como en la intensidad innovadora de la empresa. Asimismo, se contrasta la hipótesis de que la estructura organizativa de la empresa modera dicha relación. Se usan datos de panel de la Encuesta de Actividades de Innovación de Uruguay entre 2006 y 2012. La DEH tiene escasa asociación con el desempeño innovador de la empresa. Las formas avanzadas de organización de la empresa tienen un efecto moderador positivo en dicha relación solo cuando se trata de empresas que alcanzan innovaciones radicales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherDepartamento de Economía - Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.en-US
dc.relationhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/51346/53732
dc.rightsCopyright (c) 2018 Estudios de Economíaen-US
dc.sourceEstudios de Economía; Vol 45 No 2 (2018): December; 203-229en-US
dc.sourceEstudios de Economía; Vol 45 No 2 (2018): December; 203-229es-ES
dc.source0718-5286
dc.source0304-2758
dc.titleEducational diversity, organizational structure and innovation performance: Evidence from Uruguayan industryen-US
dc.titleDiversidad educativa, estructura organizacional y desempeño innovador: Evidencia de la industria uruguayaes-ES
dc.titlefr-CA
dc.titlept-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record