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The value of information in a cooperative environment

dc.creatorGaldeano, Patricia
dc.creatorOviedo, Jorge
dc.creatorQuintas, Luis Guillermo
dc.date2016-05-06
dc.date.accessioned2019-04-02T13:59:13Z
dc.date.available2019-04-02T13:59:13Z
dc.identifierhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/40852
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/2952
dc.descriptionIn this paper we analyze the value of the information in a cooperative game. There is a player, the innovator, having a know how or relevant information which is not useful for himself but it can be sold to some potential buyers. The n potential users of the information are involved in a market having all them the same characteristics. The expected utility of each of them can be improved by obtaining the information. The whole situation is modeled as a (n + 1)–person game. The Shapley Value is the cooperative solution studied. We deal with a game in characteristic form function, where this function can be non-superaditive. Supearditivity have been a usual assumption in cooperative games, but we show that under a weak version of superaditivity it is still possible to use the Shapley Value as a cooperative solution. We give conditions for the weak superaditivity and study the implications of those conditions on the resulting market. We also compare the Shapley Value with the outcomes obtained in a noncooperative approach by Quintas (1995). Finally we arrive to the conclusion that the innovator prefers the noncooperative outcome and the users prefer the cooperative outcomes.en-US
dc.descriptionEn este artículo se analiza el valor de la información en un juego cooperativo. Existe un jugador, el innovador, quien tiene una idea o información relevante que no le es útil, pero que puede ser vendida a algunos potenciales compradores. Los potenciales n usuarios de la información están involucrados en un mercado donde todos tienen las mismas características. La utilidad esperada de cada uno de ellos puede aumentar obteniendo la información. La situación se modela como un juego con (n + 1) personas. El Valor de Shapley es la solución cooperativa que se utiliza y estudia en este problema. Se trabaja con un juego que tiene una forma funcional característica, donde esta función puede ser no-superaditiva. La superaditividad ha sido un supuesto usual empleado en juegos cooperativos, pero se demuestra que utilizando una versión débil de superaditividad aún es posible usar el Valor de Shapley como la solución cooperativa. Se da condiciones para la superaditividad débil y se estudia las implicancias de estas condiciones sobre el mercado. Además se compara el Valor de Shapley con los resultados obtenidos en un entorno no cooperativo desarrollado por Quintas (1995). Finalmente, se concluye que el innovador prefiere el resultado no cooperativo y los usuarios prefieren el resultado cooperativo.es-ES
dc.formattext/html
dc.languageeng
dc.publisherDepartamento de Economía - Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.en-US
dc.relationhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/40852/43525
dc.sourceEstudios de Economía; Vol 30 No 2 (2003): December; pp. 199-224en-US
dc.sourceEstudios de Economía; Vol 30 No 2 (2003): December; pp. 199-224es-ES
dc.source0718-5286
dc.source0304-2758
dc.titleThe value of information in a cooperative environmenten-US
dc.titleThe value of information in a cooperative environmentes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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