Show simple item record

CONSTRUCCIÓN DE UNA AGENDA PÚBLICA PARA LA SECTORIALIZACIÓN HACIA EL DESARROLLO NACIONAL COSTARRICENSE: REFLEXIONES DESDE EL SECTOR EDUCACIÓN

dc.creatorAlarcón Rivera, Johanna K.
dc.date2014-07-20
dc.date.accessioned2019-04-15T13:22:49Z
dc.date.available2019-04-15T13:22:49Z
dc.identifierhttps://revistaeggp.uchile.cl/index.php/REGP/article/view/45036
dc.identifier10.5354/reggp.v0i24.45036
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/31641
dc.descriptionThe Costa Rican education sector is comprised of the Ministry of Public Education, which is responsible for the stewardship of the sector, in addition to the Colegio Universitario de Limón, the Colegio Universitario de Cartago, the National Cmomission for Educational Loans (CONAPE)and the National Learning Institute. The importance of a public agenda to resume the challenges of increased coverage and access, equity in education and the pursuit of higher academic quality and better teachers, are important for the national development of the country and are important challenges for the next government. The research question is: Is there a public agenda for the education sector or are there inputs at a sectoral level that allow define national development, mainly in response to social needs?en-US
dc.descriptionEl sector educación costarricense se encuentra conformado por el Ministerio de Educación Pública, quien tiene a cargo la rectoría del sector, además del Colegio Universitario de Limón, el Colegio Universitario de Cartago, Comisión Nacional de Préstamo a la Educación (CONAPE) y el Instituto Nacional de Aprendizaje. La importancia de una agenda pública que retome los desafíos de mayor cobertura y acceso, equidad en la educación y la búsqueda de mayor calidad académica y de sus docentes, es de vital relevancia para el desarrollo nacional del país; principales retos para el próximo gobierno. La pregunta de investigación es ¿Existe una agenda pública para el Sector Educación o existen insumos a nivel sectorial que permitan definirla hacia el desarrollo nacional, principalmente en la respuesta a las necesidades sociales?es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Instituto de Asuntos Públicoses-ES
dc.relationhttps://revistaeggp.uchile.cl/index.php/REGP/article/view/45036/47116
dc.sourceEstado, Gobierno y Gestión Pública; Núm. 24 (2014); pp. 35 - 53es-ES
dc.source0717-8980
dc.source0717-6759
dc.titleCONSTRUCTION OF A PUBLIC AGENDA TO THE COSTA RICAN SECTORIALISATION NATIONAL DEVELOPMENT: REFLECTIONS FROM THE EDUCATION SECTORen-US
dc.titleCONSTRUCCIÓN DE UNA AGENDA PÚBLICA PARA LA SECTORIALIZACIÓN HACIA EL DESARROLLO NACIONAL COSTARRICENSE: REFLEXIONES DESDE EL SECTOR EDUCACIÓNes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record