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Exporter performance and promotion instruments: Chilean empirical evidence

dc.creatorCrespi, Gustavo
dc.creatorAlvarez, Roberto
dc.date2016-05-04
dc.date.accessioned2019-04-02T14:00:08Z
dc.date.available2019-04-02T14:00:08Z
dc.identifierhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/40783
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/3243
dc.descriptionDuring recent decades, the good performance of the export sector has been one of the main sources of fast economic growth in the Chilean economy. In this paper, we evaluate the impact of some public promotion instruments on the export sector. Using plant level data, the econometric evidence shows that these kinds of policies have generated a positive impact on firm performance. We identify qualitative and quantitative effects. In qualitative aspects, we find a positive impact on technological innovation and several aggressive activities in international markets. In quantitative terms, we can infer that promotion instruments are effective for increasing exports and markets. However, there is no evidence of any positive impact on the number of products exported by the firms. In addition, our results suggest that only some instruments, specifically export committees, are effective for opening new markets and for increasing exports.en-US
dc.descriptionEn décadas recientes, los buenos resultados del sector exportador fueron una de las fuentes de crecimiento de la economía chilena. En este documento se evalúa el impacto de algunos instrumentos públicos de fomento al sector exportador. Utilizando datos a nivel de planta, la evidencia econométrica muestra que estas políticas tuvieron buenos resultados. Desde un punto de vista cualitativo, encontramos un efecto positivo en innovación tecnológica. Sin embargo, no existe evidencia de un impacto positivo en el número de productos exportados por las firmas. A su vez, nuestros resultados sugieren que solo algunos instrumentos, específicamente comités de exportación, son efectivos en la apertura de nuevos mercados y el incremento de las exportaciones.es-ES
dc.formattext/html
dc.languageeng
dc.publisherDepartamento de Economía - Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Chile.en-US
dc.relationhttps://estudiosdeeconomia.uchile.cl/index.php/EDE/article/view/40783/43575
dc.sourceEstudios de Economía; Vol 27 No 2 (2000): December; pp. 225-241en-US
dc.sourceEstudios de Economía; Vol 27 No 2 (2000): December; pp. 225-241es-ES
dc.source0718-5286
dc.source0304-2758
dc.titleExporter performance and promotion instruments: Chilean empirical evidenceen-US
dc.titleExporter performance and promotion instruments: Chilean empirical evidencees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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