Show simple item record

Análisis del desempeño ocupacional de un niño con trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad

dc.creatorIndaburu Espinosa, Ana Maria
dc.creatorIara Pfeifer, Luzia
dc.date2009-09-23
dc.date.accessioned2019-04-15T13:46:05Z
dc.date.available2019-04-15T13:46:05Z
dc.identifierhttps://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/51
dc.identifier10.5354/0719-5346.2009.51
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/32539
dc.descriptionThe objective of this study was to analyze the occupational performance of the daily activities of children with the ADHD (Attention deficit and hyperactive disorder). The selected methodology was the case study of a boy with a clinical diagnose of ADHD in a city in the interior state of Sao Paulo, Brazil. The recollection and analysis of data were made by observation and the application of standard evaluations like Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI), translated and applied in Brazilian population, School function Assessment (SFA), Questionário sobre o comportamento lúdico infantil (PFEIFER, 2006) and Roteiro de análise de habilidades sociais (ANHÃO, 2008). This evaluation were applied with the objective of include all the occupational areas of children, play, social participation, daily activities and study.  The results showed that the alteration presented in the occupational performance is related with the quality in the execution of daily tasks and not with the independence in the accomplishment of them. For this reason, there weren’t found any restriction in the participation of the child in his occupational contexts.en-US
dc.descriptionEste estudio tuvo como objetivo analizar el desempeño ocupacional de un niño con Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH)  durante el ejercicio de sus tareas diarias.La metodología escogida fue el estudio de caso de un niño con diagnóstico clínico de TDAH de una ciudad al interior del estado de Sao Paulo, Brasil.La recolección y análisis de datos fue realizada mediante la observación y la aplicación de evaluaciones estandarizadas como Pediatric Evaluation of   Disability Inventory (PEDI) traducida y avalada para la población brasilera, School Funtion Assessment (SFA), Questionário sobre o comportamento lúdico infantil (PFEIFER, 2006) y Roteiro de análise de habilidades sociais (ANHÃO, 2008). Estas evaluaciones fueron aplicadas con el fin de abarcar todas las áreas ocupacionales de los niños: juego, participación social, actividades de la vida diaria (AVD) y escolar.Los resultados mostraron que las alteraciones presentadas en el desempeño ocupacional están relacionadas con la calidad en la ejecución de tareas diarias y no con la independencia en la realización de las mismas. Por esta razón no existe ninguna restricción en la participación del niño en los contextos donde se desenvuelve.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Medicinaes-ES
dc.relationhttps://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/51/50
dc.sourceRevista Chilena de Terapia Ocupacional; Núm. 9 (2009): Diciembre; Pág. 67 - 76es-ES
dc.sourceRevista Chilena de Terapia Ocupacional; Núm. 9 (2009): Diciembre; Pág. 67 - 76pt-BR
dc.sourceRevue Chilien d'ergothérapie; Núm. 9 (2009): Diciembre; Pág. 67 - 76fr-CA
dc.source0719-5346
dc.source0717-6767
dc.titleAnalysis of the occupational performance of a child with Attention Deficit and Hyperactive Disorderen-US
dc.titleAnálisis del desempeño ocupacional de un niño con trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividades-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo originales-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record