• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Terapia Ocupacional
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista Chilena de Terapia Ocupacional
  • View Item

Terapia ocupacional y educación inclusiva

OCCUPATIONAL THERAPY AND INCLUSIVE EDUCATION;

Author
Costa da Rosa, Ivanilda

Valdivia, Beatriz

da Silva, Franciele Cascaes

Barbosa, Paulo

da Silva, Rudney

Full text
https://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/32397
10.5354/0719-5346.2014.32397
Abstract
La Educación inclusiva busca la igualdad de oportunidades para todos, y la Terapia Ocupacional puede contribuir para este proceso por medio del desarrollo del desempeño ocupacional. En este sentido se busca analizar las contribuciones de la Terapia Ocupacional para la educación inclusiva mediante los aspectos relacionados al desempeño ocupacional de personas con discapacidad. Por lo tanto, este estudio se caracterizó como una revisión que incluye obras de literatura especializada sobre la educación inclusiva, Terapia Ocupacional y desempeño ocupacional, destacando la Medida Canadiense de desempeño Ocupacional (COPM), que es fundamentada en las directrices de la Terapia Ocupacional para la Práctica Basada en el Cliente. A pesar de la carencia de estudios sobre este tema, fueron seleccionados artículos completos, publicados en la última década en la lengua inglesa y portuguesa. Se puede concluir que la COPM permite identificar las principales actividades problemas, proporcionando subsidios para mejorar el desempeño y lograr satisfacción en las actividades seleccionadas. La actuación del terapeuta ocupacional en interacción con las personas con discapacidad en la educación inclusiva, puede contribuir significativamente para el desarrollo satisfactorio del rol ocupacional, promoviendo un desempeño ocupacional competente, favoreciendo una amplia gama de posibilidades ocupacionales.
 
Inclusive education seeks equality of opportunity for all and Occupational Therapy can contribute to this process through thedevelopment of occupational performance. In this regard, we attempted to analyze the Occupational Therapy contributions forinclusive education through of the aspects related to occupational performance of the people with disabilities. Therefore, this studywas characterized as a review that included works of literature on inclusive education, occupational therapy and occupationalperformance, giving prominence to the Canadian Occupational Performance Measure (COPM), which is based on the Guidelinesof Occupational Therapy Practice-Based Client. We selected yet, despite the lack of studies, articles published in the last decade inEnglish and Portuguese. It can be concluded that the COPM identifies the main activities problems and offer suggestions for improvingthe performance and satisfaction of selected activities. The role of the occupational therapist with people with disabilities in inclusiveeducation can contribute significantly to the development of satisfactory occupational roles, promoting a competent occupationalperformance favoring the discovery of new occupational opportunities.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB