Organization of the daily routine in first level formative students in the School of Occupational Therapy, Universidad de Chile
Organización de la rutina diaria en estudiantes de primer nivel formativo en la escuela de terapia ocupacional. Universidad de Chile
Author
Gómez Lillo, Silvia
Rueda Castro, Laura
Full text
https://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/3021610.5354/0719-5346.2013.30216
Abstract
Experimental and descriptive study which analyses the occupational patterns of specifc persons, in cross-section, from a quantitative and qualitative look. It means examining the organization of time and orchestation of the participants and the meaning that people attributed to their occupations.Idiosyncratic Pattern is applied, proposed by S. Cynkin, modifed by the authors in which is observed time, frequency and diversity.The qualitative analysis is done through a self analysis of the pattern describing the most important occupations, the sense of performed activities, evaluation of the above according to life expectancy, reformulation of the purpose and meditation in so far as they are living their lives.The importance attributed to this study relates to the possibility that people in the sample have an instance of refection on their situation in the world and professional occupational therapist of deepen their knowledge in a relevant subject. All that is backed by the premise that the relative occupation balance leads to increase well-being in the live people. Estudio no experimental y descriptivo, que analiza los patrones ocupacionales de personas específicas, en un corte transversal, desde una mirada cuanti y cualitativa. Esto significa que se examina la organización del tiempo y orquestación de los participantes y los significados que las personas atribuyen a sus ocupaciones. Se aplica el Patrón de Idiosincrasia, propuesto por S. Cynkin, modificado por las autoras en que se observa tiempo, frecuencia, diversidad. El análisis cualitativo se realiza a través de un autoanálisis del Patrón en cuyo resultado se visualiza la descripción de las ocupaciones más importantes; el sentido de las actividades realizadas; evaluación de lo anterior de acuerdo a expectativas de vida, reformulación de propósitos y una reflexión en cuanto a cómo están viviendo sus vidas. La importancia que se atribuye a este estudio se relaciona con la posibilidad que tienen los jóvenes de la muestra de tener una instancia de reflexión sobre su situación en el mundo y de los profesionales terapeutas ocupacionales de profundizar sus conocimientos en un tema relevante. Todo lo que está respaldado por la premisa de que el equilibrio ocupacional relativo lleva a mayor bienestar en la vida de las personas.