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Religious space in Chiloe: A synthesis of the heritage of time, territory and festivity

dc.creatorSahady Villanueva, Antonio
dc.creatorBravo Sánchez, José
dc.creatorQuilodrán Rubio, Carolina
dc.date2012-07-13
dc.date.accessioned2019-04-15T14:28:11Z
dc.date.available2019-04-15T14:28:11Z
dc.identifierhttp://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/787
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/34279
dc.descriptionThe powerful union between the architecture and its environment, between the church and its surroundings, proves to be as essential as the harmony of the churches facades, the quality of their interior space, the detail of their ornamentation or the treatment of exterior paving. The function of the church and its atrium, whether passive or active depending on the celebration of joy or suffering, has the strange power to affect the complex, provoking in the parishioner feelings of joy or sadness.There is no better demonstration that architecture, without man, without its living content, the inevitable cause and subject of its existence, is condemned to extinction. Chiloe’s churches will continue to deserve universal recognition as long as they allow a portion of humanity to enjoy, with unshakable faith, the virtues of this heritage.Therefore, a model of spatial order is proposed with the church at its centre.en-US
dc.descriptionEl poderoso maridaje entre la arquitectura y su entorno -el templo con su espacio libre asociado- resulta tan gravitante como la armonía de las fachadas de la iglesia, la calidad de su espacio interior, el detalle de su ornamentación o el tratamiento de los pavimentos exteriores. La función de la iglesia y su atrio -pasiva o activa, según se manifiesten júbilos o dolores- tiene el extraño poder de afectar el conjunto, suscitando en el feligrés sentimientos de alegría o de tristeza. Ninguna demostración mejor de que la arquitectura, sin el hombre, sin su contenido vivo -destinatario ineludible de su razón de ser-, está condenada a extinguirse. Las iglesias chilotas seguirán mereciendo el reconocimiento universal mientras permitan que, efectivamente, un trozo de humanidad disfrute, con inquebrantable fe, las virtudes de ese patrimonio. Por ello se ha propuesto un modelo de ordenamiento espacial, en el cual la iglesia es su centro.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Bío-Bío, Chilees-ES
dc.relationhttp://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/787/744
dc.sourceArquitecturas del Sur; V.30, N.41 (Julio 2012): RITO Y ARQUITECTURA; 16-29es-ES
dc.source0719-6466
dc.source0716-2677
dc.titleEl espacio religioso chilote: Síntesis patrimonial de tiempo, territorio y festividades-ES
dc.titleReligious space in Chiloe: A synthesis of the heritage of time, territory and festivityen-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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