Show simple item record

A favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitectura

dc.creatorMejía Ortiz, Claudia
dc.creatorAlbornoz Rugeles, Cristina
dc.creatorVillazón Godoy, Rafael
dc.creatorRestrepo Hernández, Fabio
dc.creatorSaga, Manuel
dc.date2015-12-31
dc.date.accessioned2019-04-15T14:29:32Z
dc.date.available2019-04-15T14:29:32Z
dc.identifierhttp://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971
dc.identifier.urihttp://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/34637
dc.descriptionEste artículo muestra los resultados de la investigación “La enseñanza de la arquitectura en primer año” que tuvo como objetivo profundizar en los pensum de diferentes escuelas de arquitectura a nivel mundial y entender la manera en que la estructura curricular de este primer año determina la formación de los futuros arquitectos. Una de las principales problemáticas expuestas aquí apunta al aún existente fraccionamiento del conocimiento en áreas, a pesar de la necesidad creciente de educar arquitectos que conciban la disciplina de una forma integral. En este sentido, el estudio concluye en la necesidad de plantear temas transversales que permitan volver a vincular dichas áreas, que se encuentran auto contenidas, y asegurar que los estudiantes relacionen conocimientos aprendidos.es-ES
dc.descriptionThis article lays out the results of a study entitled “The teaching of architecture in the freshman year”, the aim of which was to take an in-depth look at the syllabi of different schools of architecture around the world and understand how the structure of the freshman-year curriculum shapes the education of future architects. One of the main difficulties encountered in this research is the continuing fragmentation of knowledge into areas, in spite of the growing need to train architects that understand the discipline in an integrated way. Therefore, this study stresses the need to establish transverse topics that make it possible to once again join the aforementioned self-contained areas of knowledge, and in this manner assure that students make connections between acquired knowledge.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad del Bío-Bío, Chilees-ES
dc.relationhttp://revistas.ubiobio.cl/index.php/AS/article/view/1971/2001
dc.relation/*ref*/OLIVER, Richard. The Making of an Architect 1881-1981. United States of America: Rizzoli International Publications, inc.
dc.relation/*ref*/PARKS, Janet y WRIGHT, Gwendolyn. The History of History in American Schools of Architecture 1865-1975. United States of America: The Temple Honey Buell Center for the Study of american Architecture, 1990.
dc.relation/*ref*/PIOTROWSKI, Andrzej y ROBINSON, Julia Williams. The discipline of architecture. United States of America: The University of Minnesota, 2001.
dc.relation/*ref*/SALDARRIAGA, Alberto. Aprender Arquitectura, Manual de Supervivencia. Colombia: Corona, 1996.
dc.relation/*ref*/TEYMUR, Necdet. Architectural Education, Issues in educational practice and policy. London: Question Press, 1992.
dc.sourceArquitecturas del Sur; V.33, N.48 (Diciembre 2015): ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA; 6-17es-ES
dc.source0719-6466
dc.source0716-2677
dc.titleIn favor of integrated teaching in the freshman year of architectureen-US
dc.titleA favor de la enseñanza integral en el primer año de arquitecturaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record