Show simple item record

After the event: politics and subjectivity in post-neoliberal times. An analysis of the film The Student (Santiago Mitre, 2011)

dc.creatorChouhy, Gabriel
dc.date2018-02-01
dc.identifierhttp://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/palimpsesto/article/view/3098
dc.descriptionLa política, y los efectos que ella opera en los sujetos que procuran hacer de su práctica una actividad transformadora, es el asunto central abordado en la película El Estudiante, de Santiago Mitre (Buenos Aires, 2011). La etnografía ficcional realizada por Mitre nos permite observar con lujo de detalles el despertar militante de Roque, el protagonista de este film, con el objetivo bastante explícito de explorar los significados de la política y la militancia en la Argentina contemporánea.es-ES
dc.descriptionThe film The Student suggests and discusses two antagonist hypotheses on politics and the return ofcollective subjects after the demise of neoliberalism and the unexpected rise of the Latin American Left.Before a purely instrumentalized form of power that is deprived of historicity, confined to the realm ofmaterial needs, and subsumed to the logics of patronage that structure the state-democratic order, standsanother one, more faithful to the event that gives it origin. Constituted as the only true one, this secondhypothesis on politics points no longer to domination, but to emancipation.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacultad de Humanidades. Universidad de Santiago de Chilees-ES
dc.relationhttp://www.revistas.usach.cl/ojs/index.php/palimpsesto/article/view/3098/2926
dc.sourcePalimpsesto. Scientific Journal of Social Iberoamerican Studies; Vol 8 No 13 (2018); 073-089en-US
dc.sourcePalimpsesto. Revista Científica de Estudios Sociales Iberoamericanos; Vol. 8 Núm. 13 (2018); 073-089es-ES
dc.source0718-5898
dc.titleDespués del acontecimiento: política y subjetividad en tiempos post-neoliberales. Un análisis de la película “El Estudiante”es-ES
dc.titleAfter the event: politics and subjectivity in post-neoliberal times. An analysis of the film The Student (Santiago Mitre, 2011)en-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record