Show simple item record

Construcción de Racionalidades Disciplinares

dc.creatorCorral, Nilda
dc.creatorBar, Aníbal
dc.date2012-01-01
dc.identifierhttps://cintademoebio.uchile.cl/index.php/CDM/article/view/25897
dc.descriptionThis essay is devoted to the reconstruction of some substantial categories of the epistemology of education in two of its components: generative transmission and conditionality theories, which are rooted on base ontologies. It is understood that both components set the conditions for the later formation of rationalities which are representative of the disciplinary domains. The study is carried out in two distinctly differentiated educational contexts –Biology and Educational Science courses of study.en-US
dc.descriptionEste ensayo se dedica a la reconstrucción de algunas categorías sustanciales de la epistemología de la educación en dos de sus componentes: las teorías de la transmisión generativa y las de la condicionalidad, que arraigan en ontologías de base. Se asume que ambos componentes dan condiciones para la posterior conformación de racionalidades propias de los campos disciplinares. El estudio se sitúa en dos contextos formativos manifiestamente diferenciados, los profesorados en biología y en ciencias de la educación.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad de Chile. Facultad de Ciencias Socialeses-ES
dc.relationhttps://cintademoebio.uchile.cl/index.php/CDM/article/view/25897/27212
dc.sourceCinta de Moebio. Revista de Epistemología de Ciencias Sociales; Núm. 45 (2012): Diciembrees-ES
dc.source0717-554X
dc.source0717-554X
dc.titleConstruction of disciplinary rationalitiesen-US
dc.titleConstrucción de Racionalidades Disciplinareses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record