Communication and articulation of actors in education: The strategic process of territorial education system of Universidad del Bío-Bío
Comunicación y articulación de actores en educación: El proceso estratégico del sistema territorial de educación de la Universidad del Bío-Bío
Author
Yévenes Subiabre, Ariel Adrián
Abstract
The present article present the communicational process developed by the Territorial Education System of Universidad del Bío-Bío. It shows that the perspectives from which it is possible to develop the communication process between various actors are found in a wide spectrum of development and application of strategies, tools, means and actions undertaken. It makes it possible to address it both from the emerging and situational stand point, collecting peculiarities and each situation from the start and the evolution of the articulation process itself that has developed in each instance. En el presente artículo se expone el proceso comunicacional desarrollado por el Sistema Territorial de Educación de la Universidad del Bío-Bío. En él, se revela que las perspectivas desde las cuales es posible desenvolver el proceso comunicacional entre actores diversos se presentan en un amplio espectro de desarrollo y aplicación de estrategias, herramientas, medios y acciones emprendidas, siendo posible abordarlo tanto de manera emergente como situacional, debiendo recoger las particularidades y cada situación de inicio y la evolución del proceso mismo de articulación que se ha ido desenvolviendo en cada instancia.