Financial analysis a chilean universities and their relationship with your perception of quality academic
Análisis financiero a las universidades tradicionales chilenas y su relación con su percepción de calidad académica
Author
Moraga Flores, Hugo
Rossi Undurraga, Maruzzella
Abstract
The research aims to determine the quality of the financial structure of traditional Chilean universities through the use of financial ratios, later to relate the perception of academic quality.As a contribution to research may be advanced, which should establish parameters that determine a good quality academic education institutions, through a collection of various criteria and parameters used by different institutions devoted to the subject. Same financial ratios that are able to establish financial accounting structure for these institutions will be calculated.The results show that there is a strong relationship between some indicators analyzed individually and perceived academic quality of the institutions analyzed, but when analyzed together, the relationship between these two dimensions, based on the financial aspect and the academic management vanishes. La investigación pretende determinar la calidad de la estructura financiera de las universidades tradicionales chilenas a través de la utilización de ratios financieros, para posteriormente relacionarlos con la percepción de su calidad académica.Como un aporte de la investigación se puede adelantar, que se deberán establecer parámetros que determinen una buena calidad académica de las instituciones de educación, a través de una recolección de diversos criterios y parámetros utilizados por diferentes instituciones dedicadas al tema. Paralelamente se calcularán ratios financieros que sean capaces de establecer la estructura financiero contable para este tipo de instituciones.Los resultados demuestran que existen una fuerte relación entre algunos indicadores analizados en forma individual y la percepción de calidad académica de las instituciones analizadas, pero al analizarlas en conjunto, se anula la relación entre estas dos dimensiones, referidas al aspecto financiero y la gestión académica.