Show simple item record

Sobre diálogos, predicción y frases elementales

dc.contributorUniversité Lille 3en-US
dc.contributores-ES
dc.creatorRahman, Shahid
dc.creatorClerbout, Nicolas
dc.date2013-12-01
dc.identifierhttps://revistas.uv.cl/index.php/RHV/article/view/8
dc.identifier10.22370/rhv.2013.2.80
dc.descriptionIn its origins Dialogical logic constituted the logical foundations of an overall new movement called the Erlangen School or Erlangen Constructivism that should provide a new start to a general theory of language and of science. In relation to the theory of language, according to the Erlangen-School, language is not just a fact that we discover, but a human cultural accomplishment whose construction reason can and should control. The constructive development of a scientific language was called the Orthosprache-project. Unfortunately, the Orthosprache-project was not further developed and somehow seemed to fade away. Perhaps, one could say that one of the reasons is that the semantic links between dialogical logic, that was restricted to logical constants, and the more general linguistic aspirations of the Orthosprache were not sufficiently developed and then the new theory of meaning of dialogical logic seemed to be cut off from the project of setting the basis for a general theory of meaning.In the present paper we would like to contribute to precise one possible way in which a general dialogical theory of meaning could be linked to dialogical logic. More precisely, the main aim of the article is to set the basis for the meaning of elementary sentences in the context of dialogical interaction.en-US
dc.descriptionEn sus orígenes la lógica dialógica constituyó la fundamentación lógica de un nuevo movimiento llamado Escuela de Erlangen o Constructivismo de Erlangen, el que debía proporcionar un nuevo comienzo a una teoría general del lenguaje y de la ciencia. En lo referente a teoría general del lenguaje, la Escuela de Erlangen afirma que el lenguaje no es un hecho que descubrimos, sino una realización cultural humana cuya construcción puede y debe ser controlada. El proyecto de un desarrollo constructivo de un lenguaje científico fue llamado Orthosprache. Desafortunadamente, este proyecto no fue continuado y de alguna manera parecía desvanecerse. Quizás podríamos decir que una de las razones es que los lazos semánticos entre lógica dialógica, que se restringió a la semántica de la constantes lógicas y las aspiraciones lingüísticas más generales de la Orthosprache, no fueron desarrollados suficientemente y, entonces, la nueva teoría del significado de la lógica dialógica parecía haber sido separada del proyecto de establecer una teoría general del significado.En este artículo nos proponemos presentar una forma posible en la cual una teoría dialógica general del significado podría estar relacionada con lógica dialógica. Más precisamente, el objetivo principal del artículo es establecer las bases para el significado de las frases elementales en el contexto de la interacción dialógica.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherInstitute of Philosophy, University of Valparaisoen-US
dc.relationhttps://revistas.uv.cl/index.php/RHV/article/view/8/76
dc.rightsCopyright (c) 2013 Humanities Journal of Valparaisoen-US
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en-US
dc.sourceHumanities Journal of Valparaiso; No 2 (2013): No 2 (2013); 7-46en-US
dc.sourceRevista de Humanidades de Valparaíso; No 2 (2013): No 2 (2013); 7-46es-ES
dc.source0719-4242
dc.source0719-4234
dc.source10.22370/rhv2013iss2
dc.subjectDialogues; games; logic; constructivism; pragmatism; dialogical logicen-US
dc.subjectDiálogos; juegos; constructivismo; pragmatismo; lógica dialógicaes-ES
dc.titleOn Dialogues, Predication and Elementary sentencesen-US
dc.titleSobre diálogos, predicción y frases elementaleses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record