• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista de Derecho Público
  • View Item
  •   Home
  • Universidad de Chile
  • Revista de Derecho Público
  • View Item

The provisional manager of educational centers in the Chilean school system: Is this technique of administrative intervention useful?

El Administrador Provisional de Establecimientos Educacionales en el Sistema Escolar Chileno: ¿Es útil esta técnica de intervención administrativa?;
;

Author
Rivera Hernández, Carlos

Full text
https://revistaderechopublico.uchile.cl/index.php/RDPU/article/view/52046
10.5354/0719-5249.2018.52046
Abstract
In the present work the main norms of the Law N ° 20,529 (hereinafter, SAC Law) are analyzed, which regulate the figure of the Provisional Administrator of subsidized establishments or who receive contributions from the State. It suggests that the limited legal configuration of said financial controller results in the loss of its normative and practical effectiveness, negatively impacting the administrative and political management of the administrative organs of the sector. In this sense, it is argued that the deficient legislative technique used in the design of this figure of Provisional Administration in school matter, causes that the actors of the school system do not adequately understand its true nature and public purpose.
 
En el presente trabajo se analizan las principales normas de la Ley N°20.529 (en adelante, Ley SAC), que regulan la figura del Administrador Provisional de establecimientos subvencionados o que reciban aportes del Estado. Sugiere que la limitada configuración legal del referido interventor deviene en la pérdida de su eficacia normativa y práctica, impactando negativamente en la gestión administrativa y política de los órganos administrativos del sector. En tal sentido, se plantea que la deficiente técnica legislativa empleada en el diseño de esta figura de Administración Provisional en materia escolar, produce que los actores del sistema escolar no comprendan adecuadamente su verdadera naturaleza y finalidad pública.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB