Portal de revistas académicas chilenas: Recent submissions
Now showing items 8461-8480 of 215398
-
Advantages of biological therapy in severe asthma: a multicenter Chilean registry
. Revista Chilena de Enfermedades Respiratorias; Vol. 40 No. 2 (2024); 81-87 -
Tuberculosis in migrants and non-migrants in the Northern Metropolitan Health Service Chile. 2015-2016
. Revista Chilena de Enfermedades Respiratorias; Vol. 40 No. 3 (2024); 198-205 -
Prediction of the risk of exacerbations according to ORACLE (Oxford Asthma Attack Risk Scale) in Chilean patients with severe asthma treated with biological therapy
. Revista Chilena de Enfermedades Respiratorias; Vol. 40 No. 2 (2024); 88-92 -
Effect of tobacco and electronic cigarettes on respiratory health in children and adolescents
. Revista Chilena de Enfermedades Respiratorias; Vol. 40 No. 2 (2024); 110-117 -
Dr. Jorge Rojas Zegers obtiene el Premio Nacional de Medicina 2024
. Revista Chilena de Enfermedades Respiratorias; Vol. 40 No. 2 (2024); 132-132 -
Profesor Dr. Ricardo Ferretti Daneri (1929-2024)
. Revista Chilena de Enfermedades Respiratorias; Vol. 40 No. 2 (2024); 133-134 -
40° aniversario de CONACEM
. Revista Chilena de Enfermedades Respiratorias; Vol. 40 No. 2 (2024); 129-131 -
Panorama
. Revista Chilena de Enfermedades Respiratorias; Vol. 40 No. 2 (2024); 127-128 -
Educational proposal for the development of ict Skills with a didactic approach in the area of organic Chemistry in secon dary education
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 16 No. 1 (2017); 45-52 -
Desarrollo de habilidades de investigación científico escolar, para la generación de conciencia sobre enfermedades causadas por microorganismos
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 25 No. 2 (2024): "I Congreso de Estudiantes de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales"; 53-56 -
Propuesta de análisis estadístico para determinar patrones de pensamiento
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 25 No. 2 (2024): "I Congreso de Estudiantes de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales"; 36-39 -
Influencia de los estereotipos de género en la visión de los/as estudiantes de enseñanza media en la elección del electivo de ciencia
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 25 No. 2 (2024): "I Congreso de Estudiantes de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales"; 40-44 -
Aprendizaje basado en proyectos, una herramienta para trabajar preconcepciones en microbiología
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 25 No. 2 (2024): "I Congreso de Estudiantes de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales"; 49-52 -
Estudio de casos para la enseñanza de contenidos de cáncer y control del ciclo celular
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 25 No. 2 (2024): "I Congreso de Estudiantes de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales"; 57-60 -
Método indagatorio, la puerta para la evolución de las pequeñas grandes ideas
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 25 No. 2 (2024): "I Congreso de Estudiantes de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales"; 61-65 -
La carrera de la levadura: un diseño experimental para implementar en el aula
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 25 No. 2 (2024): "I Congreso de Estudiantes de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales"; 45-48 -
Learning communities: a proposed social construction of knowledge acquired in the teaching practice
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 16 No. 1 (2017); 35-43 -
Qualitative analysis of a sample of four cations throught anodic stripping voltammetrx a methodological strategy
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 16 No. 1 (2017); 31-33 -
A didactic proposal for the stoichiometry unit
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 16 No. 1 (2017); 17-29 -
Talleres de exploración científica con enfoque socioeducativo e interdisciplinar con NNA del servicio mejor niñez
. Chilean Journal of Scientific Education; Vol. 25 No. 2 (2024): "I Congreso de Estudiantes de Pedagogía en Biología y Ciencias Naturales"; 66-69