Pontificia Universidad Católica de Chile: Recent submissions
Now showing items 5041-5060 of 24083
-
Reflections upon the Research analysis on Teacher Training in Chile
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 189-206. -
Special Section Introduction: Research on teachers and inclusion issues in higher education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 35-40. -
Contribution of Collaborative Work to Teacher Reflection and the Transformation of Pedagogical Practices of School and University Science Teachers
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 75-85. -
New students? The Construction of School Identity in Alternative Scholar Devices in Secondary Education. A Case Study on Disadvantaged Young People in the City of Buenos Aires
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 49 Núm. 1 (2012); 18-31. -
Interdisciplinarity and teacher education: analyzing results of two researches
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 255-276. -
What do Teachers Learn in Their First Year of Practice? Beginning Teachers’ Own Experiences
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 56-74. -
Student Violence against Teachers in Secondary Schools, Colima, Mexico
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 19-34. -
E-learning challenges to continuous teacher training
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 101-114. -
Teacher training. Management strategies in educational centers
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 133-148. -
Principles and strategies of the Inquiry Based Science Education Program (IBSE)
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 115-131. -
Multiculturality in School Curriculum for Latin America
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 201-219. -
Diversity and Non Discrimination: a Challenge for Modern Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 173-200. -
Four Cultures in TV for Education
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 221-235. -
The Proposed Legislation to Strengthen Public Education in 2008 and 2011: Propositions and Placidity
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 51 Núm. 2 (2014); 1-18. -
Teaching teacher educators: when in Chile?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 37-55. -
Teacher Education: a reflection and a proposal
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 57-75. -
Certification of content and pedagogical knowledge of teacher education graduates: elements for analysis
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 13-35. -
Teacher continuous professional development: what international and Latin American experiences tell us
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 41 Núm. 1 (2007): Formación inicial y continua de profesores; 77-99. -
Educational and Cultural Promotion: Who the True promoter Is
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 26 Núm. 1 (2000): Democracia, cultura, educación; 237-252. -
Initial training for Primary School Teachers. What do we expect future teachers to learn about Language and Communication?
Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL); Vol. 48 Núm. 1 (2011); 28-42.