• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

Publicidad ilícita, productos saludables y autorregulación

Unlawful advertising, health products and self-regulation;
Publicidade ilícita, produtos saudáveis e auto-regulação

Author
Perelló Oliver, Salvador; Universidad Rey Juan Carlos

Muela Molina, Clara; Universidad Rey Juan Carlos

Hormigos Ruiz, Jaime; Universidad Rey Juan Carlos

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.38.922
10.7764/cdi.38.922
Abstract
El trabajo estudia la publicidad ilícita de los productos que ofrecen supuestos beneficios para la salud a través del conjunto de las reclamaciones presentadas ante la asociación autorreguladora de la actividad publicitaria en España entre 2010 y 2015. Se caracteriza un total de 323 reclamaciones según el perfil del reclamante, el anunciante demandado, el medio de difusión y el tipo de resolución del jurado. Se examina el comportamiento de los anunciantes respecto del incumplimiento de la legislación publicitaria general y de la legislación específica que regula la publicidad de productos con supuesta finalidad sanitaria.
 
This work analyses the unlawful advertising of products with alleged health benefits through the complaints received by the Spanish self-regulatory organization for advertising between 2010 and 2015. A total of 323 complaints are characterised according to the profile of the claimant, the advertiser, the broadcasting media and the decision of the jury. The work also examines the conduct of advertisers, in breach of general advertising regulations on unfair or misleading advertising contents and of specific regulations on the advertising of products with alleged health benefits.
 
O trabalho estuda a publicidade ilícita dos produtos que oferecem supostos benefícios para a saúde através do con-junto das reclamações apresentadas ante a associação autorreguladora da acti-vidade publicitária em Espanha entre 2010 e 2015. Caracteriza-se um total de 323 reclamações de acordo com o per-fil do reclamante, o anunciante deman-dado, o meio de difusão e o tipo de resolução do júri. Examina-se o com-portamento dos anunciantes em relação ao incumprimento da legislação publici-tária geral e da legislação específica que regula a publicidade de produtos com suposta finalidade sanitária.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The relationship between views and the evaluation of an ad. A structural analysis of unpaid advertising in YouTube 

    Pintado, Teresa; Universidad Complutense de Madrid; Sánchez, Joaquín; Universidad Complutense de Madrid. Cuadernos.info; núm. 40: Comunicación y Opinión Pública; 189-202
  • The role of advertising in Spain in the press and radio during Franco`s regime: The birth of consumer society 

    Sebastián Morillas, Ana; Universidad de Valladolid. Cuadernos.info; núm. 41: Comunicación y Política; 209-226
  • La publicidad y el ideal del “mínimo esfuerzo” 

    González López, Arturo; Universidad Autónoma de Nuevo León. Cuadernos.info; núm. 37: Hacia una mirada iberoamericana del periodismo y las comunicaciones; 91-104
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB