• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item
  •   Home
  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cuadernos. Info
  • View Item

The relationship between views and the evaluation of an ad. A structural analysis of unpaid advertising in YouTube

La relación entre el visionado y la evaluación del anuncio. Un análisis estructural de la publicidad no pagada en YouTube;
A relação entre a visualização e a avaliação do anúncio. Uma análise estrutural da publicidade não paga no YouTube

Author
Pintado, Teresa; Universidad Complutense de Madrid

Sánchez, Joaquín; Universidad Complutense de Madrid

Full text
http://cuadernos.info/index.php/CDI/article/view/cdi.40.1088
10.7764/cdi.40.1088
Abstract
Social networks have been widely studied regarding advertising behavior. However, there is no relevant research to analyze the digital social structure of ads and their implications. We analyzed this topic using 387 advertising campaigns and 14.612 YouTube users ratings. The results show that commercials with a high number of views not always get positive evaluations. Moreover, the social structure formed by the advertisements follows an organized pattern around specific subjects. The analysis of this kind of social structures could be a starting point for other contributions focused on ads or users’ typologies, and potentially very useful to better understand the online advertising planning process.
 
Las redes sociales están siendo ampliamente estudiadas en el entorno publicitario. Sin embargo, escasean las investigaciones relevantes que analizan la estructura social digital formada por los anuncios y sus implicaciones. Para analizar este tópico se han seleccionado 387 campañas emitidas en la red social YouTube, junto con los votos y comentarios de 14.612 individuos. Los resultados muestran que anuncios con un número alto de visionados no tienen por qué ser los mejor valorados, y que la estructura de los anuncios sigue un patrón organizado en función de temas específicos. Tal estudio podría ser el punto de partida para trabajos centrados en tipologías concretas de anuncios o usuarios, y de utilidad para comprender mejor el proceso de planificación publicitaria online.
 
As redes sociais estão sendo estudadas amplamente pela publicidade. No entanto, não há até o momento nenhuma pesquisa relevante que analise a estrutura social digital formada pelos anúncios digitais e suas implicações. Para analisar este tema foram selecionadas 387 campanhas publicitárias veiculadas na rede social YouTube junto com votos e comentários de 14.612 indivíduos. Os resultados mostram que os anúncios com um elevado número de visualizações não têm porquê ser mais valorizados que outros, e que a estrutura dos anúncios seguem um padrão organizado em função de temas específicos. Este estudo poderia ser o ponto de partidao para trabalhos enfocados em anúncios ou tipologias de usuários, além de contribuir para a melhor compreensão do processo de planejamento da publicidade online.
 
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Fanáticas en serie. YouTube, cultura participativa y series de televisión: estudio comparativo de género 

    Hidalgo-Marí, Tatiana; Universidad de Alicante; Sanchez-Olmos, Candelaria; Universidad de Alicante. Cuadernos.info; núm. 38: Comunicación y Salud; 149-164
  • Programming creation? An exploration of the socio-technical field of YouTube in Chile 

    Valderrama, Matías; Pontificia Universidad Católica de Chile; Velasco, Patricio; Pontificia Universidad Católica de Chile. Cuadernos.info; núm. 42: Social media, branding y consumo; 39-53
  • Social networks and electoral campaigns in Latin America. A comparative analysis of the cases of Spain, Mexico and Chile 

    Cardenas, Alejandro; Universidad Iberoamericana Ciudad de México - Universidad Nacional Autónoma de México; Ballesteros, Carlos; Universidad de Valladolid; Jara, René; Universidad de Santiago de Chile. Cuadernos.info; núm. 41: Comunicación y Política; 19-40
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB