• Journals
  • Discipline
  • Indexed
  • Institutions
  • About
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  •   Home
  • Universidad Católica del Norte
  • Cuadernos de Teología
  • View Item
  •   Home
  • Universidad Católica del Norte
  • Cuadernos de Teología
  • View Item

The hermeneutical phenomenology in research:: in relation to a study on pedagogical reflection from the parables.

La fenomenología hermenéutica en investigación:: a propósito de un estudio sobre reflexión pedagógica desde las parábolas.

Author
Galvis Arcilla, Sebastián

Full text
http://revistas.ucn.cl/index.php/teologia/article/view/2942
10.22199/S07198175.2018.0001.00005
Abstract
This paper is a continuation of the one named “Pedagogical reflection based on Jesus parables. A research proposal”, published in this journal in 2017. It describes the methodology used in the study “And he spoke many things unto them in parables: A pedagogical resource for teacher training”. The importance of the phenomenological-hermeneutic methodology proposed by Max Van Manen and the possibility to do research from the narrative to encourage academics’ pedagogical reflection are proposed. Finally, emphasis is put on the use of data and the way the analysis of results was conducted in this study, focusing on pedagogical reflection in academics based on the parables of Master Jesus.
 
Este artículo se presenta en continuidad del artículo titulado: “La reflexión pedagógica a partir de las parábolas de Jesús. Una apuesta investigativa”, publicado en esta revista, a finales del año 2017. En este se muestra la metodología empleada en la investigación “Y les habló muchas cosas por parábolas: un recurso pedagógico para la formación de profesores”. Se propone la importancia del diseño fenomenológico hermenéutico desde Max Van Manen y la posibilidad de hacer investigación desde la narrativa para generar reflexión pedagógica en profesores universitarios. Finalmente, se enfatiza en el uso dado a la información y el modo en que se llevó a cabo la interpretación de los resultados en dicha investigación que tuvo como eje de interés, la reflexión pedagógica en formación de profesores universitarios desde las parábolas del maestro Jesús.
 
Metadata
Show full item record
Discipline
Artes, Arquitectura y UrbanismoCiencias Agrarias, Forestales y VeterinariasCiencias Exactas y NaturalesCiencias SocialesDerechoEconomía y AdministraciónFilosofía y HumanidadesIngenieríaMedicinaMultidisciplinarias
Institutions
Universidad de ChileUniversidad Católica de ChileUniversidad de Santiago de ChileUniversidad de ConcepciónUniversidad Austral de ChileUniversidad Católica de ValparaísoUniversidad del Bio BioUniversidad de ValparaísoUniversidad Católica del Nortemore

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister
Dirección de Servicios de Información y Bibliotecas (SISIB) - Universidad de Chile
© 2019 Dspace - Modificado por SISIB